יצאתי מהצבא על 21 ואני מפחד מהעתיד.

פורום פרופיל חדש פורומים רשת הליווי לסרבנים ונמנעים יצאתי מהצבא על 21 ואני מפחד מהעתיד.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 24 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #99532 הגב
    Anonymous
    חבר

    שלום לכם.
    לפני כחודש וחצי יצאתי מהצבא על 21 נפשי כי לא הסתגלתי למקום והרגשתי שאני לא יכול להישאר בצבא ואני חייב לצאת לא משנה מה, הייתי מאוד החלטי.
    בשבועיים האחרונים עולות לי המון חששות לגבי העתיד ואני לא מצליח להעלים אותן, הגעתי למצב שאני רוצה להתקשר לבאקום ולבקש לחזור ולשרוד 3 שנים.
    אני מפחד מהמשך החיים,שאף אחד לא יקבל אותי לעבודה, שתהיה לי בעיה כשאכיר בחורה כי לא עשיתי צבא, שישללו ממני המון זכויות וכל המחשבות האלו לא מועילות לי.
    התחלתי שירות לאומי (כן יש גם לבנים) אבל עדין אני חושב שזה לא תחליףמספק לשירות צבאי כי בכל זאת מהצבא יצאתי על 21.
    רציתי לבקש את עזרתכם וייעוצכם,מה אתם חושבים כדאי לי לעשות כיצד כדאי לי לפעול?
    אני ממש מוטרד מהמחשבות האלה הן לא זזות לא מהראש.
    תודה רבה

    #117250 הגב
    Anonymous
    חבר

    בו לצבא יום איחד תיהיה נגד ותהיה אוהב כל רגע

    #117251 הגב
    Anonymous
    חבר

    יש לי שאלה נוספת..במידה ואני רוצה לחזור לשרת זה אפשרי?
    אם כן, כיצד עושים את זה כמה זמן זה לוקח והאם הפז"ם דופק עד החזרה שלי?
    תודה

    #117252 הגב
    Anonymous
    חבר

    אלעד מה שחשוב הוא שעל תקשיב לראפי הוא סתם טרול שמנסה להפחיד חבר'ה שלא בטוחים כמוך
    אין לך מה לדאוג בכללי מהפרופיל שלך אתה תוכל לעשות כל מה שאתה רוצה לעשות בקשר ללימודים, עבודה וכו' יותר הרחבה בנושא תקבל עוד מעט משאר חברי הפורום שכבר ממש עברו את השחרור הזה ויש להם חיים כמו שצריך כל הנושאים 

    #117253 הגב
    Anonymous
    חבר

    אישית אני כמובן חושב שעדיף מאוד לא לחזור לצבא. בעקרון זה אפשרי, אבל לא בטוח שיסכימו לקבל אותך בחזרה. אז אפשר להתנדב אבל אז כבר אתה לא יכול לחזור בך וגם לקבן כבר לא תוכל לחזור כדי שישחרר אותך. קודם כל תזכור שהיתה לך סיבה טובה לצאת משם, וגם אם להיות בחוצ נראה לך רע זה לא אומר שחזרה בפנים זה לא רע. לדעתי בצבא רע הרבה יותר מאשר באזרחות, מהמון סיבות די ברורות. רוב מה שאני מניח שמפריע לך לגבי השחרור הזה זה דברים שנובעים בעיקר מהחששות שלך מהעתיד, שניזונים מכל מיני מיתוסים על כמה החיים נוראיים למי שלא משרת בצבא (מומלץ מאוד לקרוא את הודעת הפתיחה "מי מפחד מפרופיל 21" שעונה יפה לשאלות הנפוצות בעניין). לי בלט למשל שכתבת שאולי תהיה לך בעיה עם להכיר בחורה. זה בלט לי כי זה פחד שאני מכיר אישית אבל לא סביב סוגית "לא יאהבו אותי כי לא עשיתי צבא" אלא מכמה סוגיות אחרות, לא-באמת-משנות באותה מידה כמו שירות צבאי. כיום אני יודע שהפחדים הללו לא מבוססים (כמעט) על דברים מסוכנים או מאיימים במציאות, הם מבוססים על חוסר הביטחון שלנו ביכולתנו להתמודד אם משהו ישתבש. כלומרת, הפחד פה הוא לא מחשבה הגיונית שיש מאות אלפי בחורות מורעלות שידחו אותך על הסף רק בגלל שלא עשית צבא, הפחד הוא פחד מכשלון במציאת בתזוג באופן כללי שפשוט מכוון אצלך להתמקדות סביב סוגית השירוצ כי זה מה שכרגע עומד על הפרק בחייך.  אני מניח שאתה ניצב בפרשת דרכים בחייך. רוב הסיכויים שגם כשכבר הבנת שאתה עומד להשתחרר עדיין לא הפנמת את זה ובטח שלא ממש חשבת על מה לעשות הלאה. אבל אלה החיים, יש לנו צמתי החלטה שבהם צריך לעשות בחירות מסוימות, שזה גם אומר לוותר על בחירות אחרות וגם להתחייב לבחירות מסוימות שיכולות להיות מפחידות (סתם לדוגמה, להרשם ללימודים, ולהילחץ מכל הבירוקרטיה, ולא לדעת מה הולך שם, ולפחד מלהכשל, ולפחד מלבזבז כסף וזמן סתם, ולחשוש מללמוד משהו שלא מעניין ואז איך מחליפים, ומה עם מקצוע). אין לי מה לומר לך חוצמה שלפעמים צריך פשוט לקחת אחריות על החיים וללכת איתם, גם אם זה טיפה מפחיד. ברגע שתעשה את הצעד הראשון תראה שבעצם אין לך באמת ממה לפחד, זה רק החוסר ביטחון שמזין את הפחדים שמשתקים אותך (מניסיון). חוצמזה, צבא זה אולי המקום הכי פחות מנחם ובטוח שיכול להיות, ולהתפתות לחזור לשם כי העתיד המיידי שלך בלי שירוצ נראה מפחיד זה ממש מסוכן. 
    במילא רגוע38763.8637037037

    #117254 הגב
    Anonymous
    חבר

    אז מה אתה מציע לי לעשות?
    כרגע אני בשירות לאומי, אתה חושב שזה תחליף מספק לשירות צבאי?
    מבחינת זכויות, נקודת מבט על אנשים וכו'?
    הרבה אנשים אמרו לי את מה שאתה אמרת שאני כרגע סובל מחוסר בטחון ונמצא בפרשת דרכים בחיים ופשוט צריך להתחיל לקחת אחריות על החיים ולא לפחד..
    אני מנסה..
    תודה רבה לך !

    #117256 הגב
    Anonymous
    חבר

    לגבי שירולמבחינת זכויות, אין שום הבדל, זהה לחלוטין, חוצ אולי מזה שמי שמשרת 3 שנים ההטבות (שממילא הן די קטנות) יותר גדולות ממי שמשרת שנה או שנתיים. מבחינת נקודת מבט של אנשים, לבנות שעושות שירול אפחד לא אומר כלום. בנים זה אולי טיפה יותר בעייתי אבל גם אז נראה לי שהכלל של "העיקר שתרמת למדינה" תופס. לדעתי לרוב האנשים גם לא מאוד אכפת אם שירתת בצבא או בשירול או בכלל לא, זה יותר תגובה רפלקסיבית ממשהו שמאוד חשוב להם שממש יכעסו עליך או יתגאו בך בגללו. גם תראה שככל שתתרחק מהגיל הרלוונטי העניין בשירות הופך הרבה הרבה פחות רלוונטי. כמישהו שמתעסק כל חייו הבוגרים עם התמודדות עם פחדים ולקיחת אחריות, אני יודע שזה לא קל, אבל גם שאין פתרונות קסם. יש כל מיני טכניקות שעוזרות יותר או פחות לאנשים שונים (אני קורא לפחד "המוות הקטן" וכל פעם משתדל להזכיר לעצמי שאני לא מוכן למות אם יש לי ברירה. אני ממש מעלה כעס כלפי הפחד החצוף שהורס לי ומפריע לי לעשות מה שאני רוצה ונותן לאנרגיה של הכעס לדרבן אותי לפעולה. לי זה עובד טוב) אבל בסופו של דבר הפתרון הממשי היחידי זה להשתיק את הפחד מספיק זמן ולעשות את מה שמפחדים ממנו עד שרואים שאין ממה לפחד. אולי דווקא מה שאתה צריך לעשות זה להרגע קצת, לקחת חופש לכמה זמן שבו בהגדרה אתה לא צריך לחשוב על מה יהיה ומה אתה הולך לעשות, פשוט לנוח. בכל זאת עברת עכשיו תקופה לא נעימה.

    #117257 הגב
    Anonymous
    חבר

    נעים מאוד
    גם אני עושה שירות לאומי. מבחינת זכויות הוא משתווה לצבא באופן מלא, אם זה בעבודה מועדפת, במענק שחרור ובנק' משכנתה וכל העניינים האלה…
    אין לי מה להגיד לך גם אני בול עם אותם חששות כמוך, גם אני עם אותם פחדים ולבטים וכתבתי עליהם פה לא פעם. אבל היי, אנחנו חייבים להתגבר על זה. אסור לנו לחיות ככה עד סוף חיינו. אני מתנחם בעובדה שאני אלך לאוניברסיטה צעיר יותר ואשכח מזה שלא עשיתי צבא ושם אני אהיה כמו כולם ולא כמו עכשיו, חריג בקרב בני גילי שרובם מגוייסים. מה גם שבעתיד לא יהיה מעניין אף אחד אם שירתת או לא, אלא רק אילו תכונות ותארים אקדמיים יש לך.
    אם רק עכשיו נכנסת לשירות הלאומי, אתה עוד תכיר את המשפט האולטימטיבי שתשמע יותר מכל: "מה גם בנים עושים שירות לאומי?!" ..אני מציע לענות עליו בציניות "בפעם האחרונה שבדקתי אני בן",או לחילופין "לא..בנים לא עושים…{בצירוף תנועה נשית זו או אחרת}"…
    אגב לכל מי ששאל עד עכשיו, כולל בנות, אמרתי שאני עושה שירות לאומי, ואף פעם לא נתקלתי בתגובה שלילית. כולם מרימים גבה ומתחילים לשאול את השאלות הקבועות. עונים ונגמר. חוץ מהסתלבטויות של חברים אתה לא תסבול הרבה…אגב אפרופו בנות, תאמין לי הרוב רק תשמחנה שאתה חוזר יומיות הביתה, ושאתה יותר איתן. ולא מעניין אותן איפה אתה בדיוק משרת.
     
     
    כמה שאני מסוגל לנסות לעודד כל אחד…חוץ מאשר את עצמי…אחחח {הולך בעיניים נוגות אל עבר השקיעה}

    #117258 הגב
    Anonymous
    חבר

    נקודה קטנה: יש לי חבר טוב שהתחלתי איתו את הלימודים לתואר ראשון. היום הוא עמוק בדוקטורט בפסיכולוגיה והוא בן 26. זה פאקן מגוחך. מישהו רוצה לנחש אם הוא שירת בצבא? לגבי שירול, אני אישית לא חסיד גדול, אבל נראה לי שעם קצת שיווק נכון אפשר להציג אותו כבחירה יותר אחראית משירוצ, כי זה מסגרת התנדבותית ולא חובה, וכי אתה בוחר לקחת יותר אחריות אישית ולתרום לחברה בתחום שלדעתך הוא משמעותי ולא מסתפק באיזה תפקיד של פקיד מסכן בקריה (והנה כמובן למה אני לא משתגע על זה, כי משתמע ששירוצ קרבי זה כן תרומה משמעותית לחברה. ניחא).

    #117259 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote במילא רגוע:

    לגבי שירול, אני אישית לא חסיד גדול, אבל נראה לי שעם קצת שיווק נכון אפשר להציג אותו כבחירה יותר אחראית משירוצ, כי זה מסגרת התנדבותית ולא חובה, וכי אתה בוחר לקחת יותר אחריות אישית ולתרום לחברה בתחום שלדעתך הוא משמעותי ולא מסתפק באיזה תפקיד של פקיד מסכן בקריה

    ואם אתה פקיד מסכן בשירות הלאומי?  

    #117260 הגב
    Anonymous
    חבר

    כן, גם זה יש, ולא מעט. אז עדיין יש לך את זה שלא היית חייב לעשות את זה ובחרת להתנדב. אני לא חסיד של שירול בעיקר כי התחושה שאני מקבל מרוב מי שאני מכיר שעשתה ועושה זה שהם עושים את זה כדי שיהיה להם מה לענות למקטרגים. בעיניי זאת סיבה ממש גרועה לעשות משהו בגלל מה שמישהו אחר יחשוב או יגיד עליך אם לא תעשה את זה. 

    #117261 הגב
    Anonymous
    חבר

    האמת שאני באמת עוזר לאוכלוסיה במקום בו אני נמצא. מדי פעם יוצא לי באמת לעזור למישהו, פקידות או לא פקידות לעזור זה אחד הדברים.
    כשאני אדע ואבין עם עצמי למה בעצם הלכתי לעשות שירות לאומי ועוד שנתיים, אני אחזור אליך…אני אולי היחיד בעולם שהלך כי…לא יודע זה נראה לי הכי טבעי בזמנו. חלמתי להיות פרמדיק במדא האמת ככה שאני עדיין טיפה ממורמור אבל נעבור את זה…עוד שנה וחצי למנאייק.

    #117263 הגב
    Anonymous
    חבר

    לפי דעתי אתה קודם צריך לשאול את עצמך אם אתה בכלל מרגיש שאתה תורם בשירות הלאומי שאתה מבצע כרגע. אם התשובה היא כן, אז תמשיך איתו, ואם אתה מרגיש שרע לך בשירות הלאומי, אתה לא חייב לעשות גם את זה, התרומה הכי טובה היא לעשות דברים שבאים מרצון ולא מתוך חובה.(ולא חייבים גם לתרום אם לא רוצים בדרך הזאתי יש עוד הרבה דרכים אחרות).
    לגבי השירות הצבאי, אני חושב שקצת נסחפת,זה רק בגלל שזה קרוב אליך אתה עוד חושב על זה, אבל תראה שתוך כמה חודשים תשכח מהצבא בכלל, ותראה שהרווחת בזמן הזה הרבה יותר משאר החיילים, והדבר הכי חשוב – אתה תרגיש שלם עם עצמך שעשית משהו שרצית ולא משהו שלא רצית והכריחו אותך. לפי דעתי עליך לחייך ולשמוח שאתה אזרח. אהה ולגבי בחורות – נו טוב, זה כבר באמת ממש לא רציני, בחורה שתתאהב בך תאהב אותך איך שאתה וגם עם "המגרעת הנוראית" של יציאה מהצבא, כך שאתה אפילו יכול לקחת את זה בתור מבחן ולראות עד כמה הבחורה רוצה אותך, אם היא מוותרת עליך בגלל זה, כנראה שהיא לא שווה הרבה ולא איכפת לה ממך כ"ך….
    אני מאחל לך חיים אזרחיים טובים
    ותתעודד כמעט כולנו כאן בפורום היינו כמוך(אולי חוץ מרפי הטרול)
    בהצלחה!
    אזרחי זה הכי אחי!

    #117279 הגב
    Anonymous
    חבר

    שיהיה בהצלחה לך ולכולנו!
    לגבי החששות….זה טבעי שתחשוש…יצאת ממערכת שאני מאמין שדי סבלת שם, יצאת "לחיים האמיתיים" זה קשה, אתה לא רגיל, לא יודע מה לבחור ולאן ללכת, הכל נראה לך אפור…..
    אבל רק שתבין, אולי החששות שלך נובעות מכך שיצאת על 21 אבל אל תשכח שגם חייל שסיים שירות סדיר, הוא יוצא לחיים ופתאום אין לו שום מסגרת, הוא גם הולך לאיבוד ולוקח די הרבה זמן עד שיחליט מה נסגר איתו ויחליט באיזה כיוון ללכת.
    תתעודד תחשוב על זה כאל הדבר הנכון שעשית, תאמין בעצמך, תהיה שלם עם האני הפנימי שלך!
    ובוא לא נדבר בכלל על-כך שאתה עושה שירות לאומי….שבעיניי זו תרומה הרבה יותר גדולה! מאמין שאתה עוד תבין את זה, תראה את הבירוקטיה איך היא שונה, תראה איך מתייחסים אליך כאל בנאדם ולא כאל חתיכת אפס, תחייךךךךך תהיה מאושר עד כמה שאתה יכול למרות שזה קשה…..
    ועוד דבר….אל תשכח שאתה לא חייב לאף אחד שום דבר ושרק אתה עצמך חייב לתת דין וחשבון לעצמך…..!
    אל תדאג יהיה עוד בסדר, תתעודד!!!!!   

    #117290 הגב
    Anonymous
    חבר

    תודה רבה לכולכם!
    משהו שלא שיתפתי אתכם היה גם…הרי אני יצאתי מהצבא אחרי שהייתי מסופח חודש לבאקום ואז בטירונות יצאתי.
    אז אומרים לי למה לא חיכית השירות הוא בדרך כלל חוויה ואולי פספסת..
    וזה גם תחושה שאני חי איתה..שאולי בעצם יכל להיות לי טוב בסדיר..ושמה הייתי יותר מרוצה ומכיר חברים וחברות חדשים..
    בגלל זה אני גם לא שקט עם עצמי….ואומר אולי היה כדאי לי לנסות בסדיר ולראות אולי אני ייהנה…מרגיש באיזשהו מקום פספוס..

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 24 סה״כ)
מענה ל־יצאתי מהצבא על 21 ואני מפחד מהעתיד.
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו