חייב לצאת מקרבי ואובד עצות

פורום פרופיל חדש פורומים רשת הליווי לסרבנים ונמנעים חייב לצאת מקרבי ואובד עצות

מוצגות 13 תגובות – 1 עד 13 (מתוך 13 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #108062 הגב
    batzal
    חבר

    אני כרגע משרת כלוחם כבר חצי שנה אבל עוד מלפני הגיוס לא הייתי בטוח שאני רוצה קרבי והעדפתי תפקיד קרוב לבית.
    בקיצור אני כבר 4חודשים רוצה לצאת מקרבי ובאמצע היה לי קורס חובשים ובו קצת שחכתי אתכל הסבל שעברתי בפלוגה וחזרתי בלי בעיות אבל איך שחזרתי חטפתי כאפה מטורפת והבנתי עד כמה אני לא יכול להיות שמה אי פשוט אפילו לא יכול להסביר למה אבל איך שאני יודע שאני אמור חזור לשמה נהיית לי תחושת מועקה וכאב בחזה ולחץ וחוסר תאבון וחשק לכלום.
    וכשאני נמצא במקום עצמו אני פשוט לא מצליח לתפקד לא אוכל בקושי ישן וממש מרגיש חוסר עונים.
    רציתי לצאת בצורה הכי יפה שיש פניתי למ"פ ואמרתי לושאני פשוט לא מסוגל והוא סתם מרח אותי ואמר לי במילים יפות שזרקו עליי מלא כסף בגלל הקורס וש3 חובשים כבר עזבו והואצריך אותי והוא כמובן גם התחנף ואמר שאין הרבה אנשים כמוני פה בפלוגה ושהוא רוצה שאני יתן צאנס נוסף למחלקה שלי אל אמרתילו שאין מצב ושממילא לא התחברתי עם המחלקה ואפילו רבתי מכות עם אנשים שמה אבל הוא נשאר בשלו והיה בטוח שהגענו על הסדר שאני יחזור למחלקה יתפקד כרגיל ואם אני יסבולהוא שחרר אותי בסוף מסלול הסדר זה כמובן לא היה מקובל עליי וביקשתי מאמי שתדבר איתו והוא הבטיח לה שהוא יוציא אותי הקדם האפשרי וידאג לשבץ אוי במקום טוב בגלל נתוני הגבוהים.
    איך שיצאתי הביתה הוצאתי ג וכשחזרתי דיברתי עם המ"פ שוב והוא אמר לי שהוא לא מוותר עליי והוא לא אמר לאימא שלי שהוא יוציא אותי אלא הוא אמר לה מה שהוא אמר לי,שאני צריך לתת צאנס למחלקה באותו הרגע רציתי להרוג אותו הייתי כל כך עצבני מזה וגם מעוד איזה מקרה לא רלוונטי שקרה מיד לאחר מכן שפשוט הרגשתי שאני לא יכול להיות שמה יותר אז פשוט לקחתי את התיק ועפתי משמה,אבל איזה זבל הלשין עליי והרספ הסרספ באו והתחילו לאיים עליי איומי סרק כמו "אם אתה לא בא נוציא נגדך צ מעצר מחר על בבוקר אני אצלך ואם לא תפתח נביא על ההורים שלך משטרה כחולה" צחקתי לו בפנים ואמרתי שלא יחרטט אבל בכל מקרה חזרתי איתם לבסיס כי היה שמה חושך והבסיס ממוקם באמצע שום מקום ככה שהיה להם אישור להשתמש בכוח פיזי כדי להחזיר אותי.
    לא צריך להיות גאון בשביל להבין שאיך שחזרתי לבסיס התנהו אליי כמו אל מצורע הרספ השפיל אותי כל פעם שיכל המ"פ צעק עליי ואמר שמצידו שאני יסבול כאן אבל אני לא יצא מכן אףפעם המ"מ לא הסתכל לי בפנים והמ"כ שלי כשביקשתי ממנו קב"נ דחוף הוא צחק ואמר "אוי אתה מנסה מפה בכל דרך אפשרית אה" וכשביקשתי שוב הוא אמר שהוא כבר שמע את זה וזה בטיפול.בשבוע הזה סירבתי לאכול ולישון אבל בכל זאת לא עזרו לי ואף התעלמו.
    בסוף החלטתי לשחק אותה חיל טוב בשביל שיתנו לי לצאת בשבועות בסוף יצאתי והמ"כ שלי התחנן שאני לא יוציא גימלים בשביל לברוח אמרתי לו בסדר ובעצם אני ידעתי שביום שאמורים לחזור אני מוציא גימלים אז קיבלתי מיום שבת 2ג וביום שני קיבלתי עוד 2 ככה שהיום נגמרו לי הגימלים אבל התקשרתי למפקד ואמרתי שקיבלתי עוד 2גכי שום דבר לא יגרום לי לחזור לבסיס ולסגור שבת ולצאת שבוע הבא לשבוע מלחמה,אבל המפקד המציא איזה משהו מונפץ שאני אמור להגיע לבסיס ולמסור את הנשק כי אחרי 4 ג צריך להחזיר את הנשק אבל אמרתי לו שאני בגימלים ואני לא אמור להגיע לבסיס כי הם עוד יגידו לי שאני בריא ולא ישלחו אותי הביתה ויש לי גם חבר שליש שאמר שהם אמורים לקחת תנשק ממני ומה שהוא אמר לי לעשות זה לא חוקי,אז התקשרתי למפקד בבוקר אמרתי שיש לי גימלים ואני לא בא והואאמר בקול תוקפני "ככה? אין בעיה" ומאז לא הפסיקו להתקשר אליי ופחדתי שגילו שאני נפקד אבל בסוף זה סתם משק שאני אמור לתת לו את הנשק.
    בקיצור אני במצב נואש ואני באמת לא יודע מה לעשות גם ביקשתי מהחופ"ל לפני חודש וחצי לראות רופא בגלל בעיית גב שכנראה יורידו לי פרופיל בגללה וגם ביקשתי 3 פעמים לראות קבן שהפעם הראשונה היית לפני חודש+ והם פשוט שמים עליי…
    הגעתי להחלטה שאני לא חוזר לשמה ומצידי לשבת בכלא רק כדי לברוח משמה כי אני בטוח שבכלא עדיף!

    נ.ב אני יודע שאני פונה אליכם בגלל ייאה מקרבי ולא מהצבא בכלל אבל אני מקווה שתוכלו לעזור לי מה גם שכתבתי הכל במקלדת וירטואלית ולקח לי איזה שעה וחצי חחחח.

    #172550 הגב
    דונגל
    חבר

    אהלן

    קודם כל, זה די ברור שאתה מאוד לחוץ מכל הסיפור וגם די ברור המפקדים שלך מתנהגים כמו חיות (אבל זה לא מפתיע, אז אל תדאג).
    חשוב שתתחיל בלדעת שבסופו של דבר לא יוכלו להשאיר אותך עוד ועוד. מקסימום, תגיע לכלא פעם אחת. לא נורא, לא קרה כלום.

    לגבי מה שאמרו לך – אי אפשר לשלוח "משטרה כחולה" להורים שלך. זה שטויות. ומה הם יגידו?
    אני חושב שבכלאופן, אתה צריך לתדרך את ההורים שלך, לשתף אותם ולקבל מהם תמיכה וגם, שהם יהיו מוכנים ולא יבהלו משום דבר.

    האפשרויות שלך עכשיו הן כאלה:
    א. להתחיל בלאגנים רגילים – לא להגיב בבסיס, לא לבוא. להיות נפקד, לחזור, לקבל פה ושם עונש, וכאלה. עד שימאס להם.
    ב. ללכת לכיוון של קב"ן. איפה הקב"ן שלכם נמצא? עקרונית, אתה לא צריך לחכות לתשוב מהמפקד. אתה אמור להיות בעל יכולת לפנות לקב"ן בעצמך, בלי לשאול אף אחד.
    אתה יכול גם לפנות לרופא, להציג לו כמה המצב שלך קשה (ובאמת, אסור לך לתפקד בבסיס) ולבקש תור לקב"ן.

    עוד: אתה יכול לעשות משהו פשוט כמו לסגור את עצמך בשירותים עם הנשק, להרים רגליים על האסלה ולחכות שיחפשו אותך. אל תגיב להם, שילחצו כאילו את הולך לפגוע בעצמך. אל תאיים על עצמך עם נשק, ומחסנית וכל זה. זה לא בריא.

    עוד: לפנות לברה"ן תל השומר (יש טלפונים, תן חיפוש קצר בגוגל) שההורים אפילו יתקשרו ויגידו כמה המצב שלך לא טוב, ושהמפקדים כבר חודש לא נותנים לך קב"ן ומה אפשר לעשות.

    חשוב: אתה צריך להציג כל הזמן הדרדרות. זה "טוב" שאתה לא אוכל ולא ישן, אבל זה חשוב שכשאתה מגיע לקב"ן וכאלה – שהם ידעו את זה. שקשה לך, שאין לך רצון לקום בבוקר, שאתה מרגיש חסר כוחות, עצוב, מדוכא, כבול, כלוא, עייף, יש לך כאבים בחזה, וכן הלאה. כדאי להוסיף על חלומות אובדניים וכדאי לרמוז על התנהגות אובדנית (כמו הרצון לעזוב בלילה את הבסיס ולחפש טרמפ או ללכת ברגל, משהו שנחשב מסוכן).

    עצה שלי: תתחיל מלדבר עם ההורים ולתאם איתם. אז שאבא/אמא יתקשר למפקדים (עדיף לכולם) ויצעקו קצת, ויגידו מה קורה לך.
    אתה יכול לחזור לבסיס בינתיים ולעשות את התרגילים שדיברנו עליהם. חשוב לא לדבר עם אף אחד בבסיס. אל תהרוג את עצמך – תאכל, תשתה, תהיה בריא, אבל תראה החוצה שאתה לא אוכל הרבה ושאתה מדוכא. ראש בין הידיים. לא מגיב לאנשים.
    כדאי לנסות את זה פעם אחת.

    אחרכך שההורים יתקשרו כמו שאמרנו לברה"ן תל השומר, ויגידו שאתה כבר חודש-חודש וחצי לא מקבל קב"ן (תמשיך לנסות להיפגש עם קב"ן / רופא תוך כדי).

    #172580 הגב
    batzal
    חבר

    קודם כל תודה על העצות.
    מחר אני אמור לחזור לבסיס אבל אני פשוט לא מסוגל וכבר התחילו לי הכאבי ראש ולחץ וחוסר חשק לכלום אז החלטתי ללכת מחר לברה"ן בתל השומר ולשים סוף לחרא הזה כבר.
    נ.ב יש לי כמה שאלות בקשר לברה"ן,איפה זה נמצא בתל השומר? כי אני יכול להיות שמה יום שלם ולא למצוא את זה,והאם יכניסו אותי בטוח ולא יעשו לי בעיות שלא קבעתי תור או וואט אבר והאם הקבן שמה יכול לתת לי גימלים נפשיים? כי אין שום מצב שאני חוזר לשמה אלא אם זה הזדכות על הציוד טופס טיולים והביתה…
    ואם הקבן הזה מחליט להוציא אותי מקרבי אז הוא זה החותמת הסופית או שיש עוד אנשים שאני צריך לפגש איתם לפני שאני יוצא מהחור הזה?

    #172581 הגב
    דונגל
    חבר

    לשאלותיך:
    א. זה בכניסה לתל השומר. תשאל באוטובוס אם הוא מגיע לכניסה הראשית, זאת של חניית האוטובוסים של דן (יש עוד כניסה או שתיים יותר קטנות, בלי חניות אוטובוסים). אחרי שתרד שם, אתה תראה 100 מטרים לפניך את הבסיס. קצת לפני השער לבסיס יש את הברה"ן. שמאלה לבסיס. אבל תשאל כשתגיע, זה לא בעיה.

    ב. יכול לתת גימלים נפשיים. לא יודע אם יעשו בעיות בכניסה, יכול להיות. וגם אם תיכנס, תצטרך לקבוע תור. זה לא מהיום להיום אלא אם יש לך בעיה רצינית בעיניהם. כדאי מאוד שמישהו מטעמך יתקשר ויגיד שאתה במצב קשה.

    ג. כן, אם שינוי של התפקיד תצטרך לעבור במקומות כמו שלישות וטופס טיולים יוצא וכאלה, אבל זאת הבעיה האחרונה שלך. אתה צריך לטפל בבעיה ב' קודם

    #172582 הגב
    batzal
    חבר

    הייתי בטוח שאיך שאני מגיע לשמה אני יכול לראות את הקב"ן…
    אם ה כפי שאתה אומר אז אני יגיד לאמא לדבר איתם מחר ולהיות נפקד עד היום שבו יקבע לי התור.
    יש לך מושג כמה ימים יקח לי לראות קב"ן אם אמא שלי תדבר איתם מחר וראה להם שזה דחוף? יש סיכוי שביום שני כבר?
    ואם אני נפקד לא יעשו לי בעיות בלקבוע שמה תור נכון?

    ואם אני מגיע מחר בלי שאימא שלי תדבר איתם ואני יגיד בכניסה שאני נפקד וחייב קב"ן אז יש מצב שיכניסו אותי לקב"ן כבר מחר?

    #172583 הגב
    דונגל
    חבר

    יש שתי בעיות.
    1. אם יתייחסו אליך כשאתה נפקד. הרבה פעמים לא מתייחסים לנפקדים. אלא במצב קשה (אבל זה כן קורה שמתייחסים).
    2. גם אם תיכנס לקב"ן והוא אפילו ירצה לתת לך פתאום 21, הוא כנראה יגיד שאתה צריך לרצות עונש קודם כל, אבל זאת כבר בעיה קטנה. כי עדיף להיות בכלא עוד כמה ימים בשביל זה.

    #172597 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote batzal:

    הייתי בטוח שאיך שאני מגיע לשמה אני יכול לראות את הקב"ן…
    אם ה כפי שאתה אומר אז אני יגיד לאמא לדבר איתם מחר ולהיות נפקד עד היום שבו יקבע לי התור.
    יש לך מושג כמה ימים יקח לי לראות קב"ן אם אמא שלי תדבר איתם מחר וראה להם שזה דחוף? יש סיכוי שביום שני כבר?
    ואם אני נפקד לא יעשו לי בעיות בלקבוע שמה תור נכון?

    ואם אני מגיע מחר בלי שאימא שלי תדבר איתם ואני יגיד בכניסה שאני נפקד וחייב קב"ן אז יש מצב שיכניסו אותי לקב"ן כבר מחר?

    אם אתה רוצה שהעניינים יזוזו אתה צריך לזוז. אם אמא תצלצל ותבקש תור ימרחו אותה ואותך עד החודש הבא. אתה במצוקה? תבוא למקום עצמו ואם הם יראו שאתה במצב לא טוב, לא תהיה להם ברירה והם יצטרכו להתמודד עם זה. אולי ינסו למרוח אותך קצת עם "אי אפשר, חייבים תור" אבל זה הכל שטויות. כשמתעקשים ורואים שיש פה בן אדם בבעיה הכל אפשר.

    אתה גם יכול לפנות למיון ולקבל חוות דעת מפסיכיאטר שם, שאיתה (במידה ולא יקבלו אותך בברהן- סיכוי קלוש ביותר) אתה יכול לחזור לברהן ביום הבא ואז כבר לא יוכלו להתכחש למצוקה שלך.
    עזוב את אמא שלך כי עם הפסיכיאטרים\קבנים לא יתנו לה לדבר אז היא תדבר סתם עם פקיד קבלה שהוא חייל בן 18 כמוך ומה שהוא אומר לא חקוק בסלע.

    בקשר לנפקדות, אם זאת נפקדות ראשונה, אחרי פסיכיאטר שראית בברהן, ונפקדות קצרה של שבוע, רוב הסיכויים שתקבל אזהרה או תנאי או כלום.

    בקשר לביקור מהקצינים שלך, הם חייבים לבוא אליך הביתה כנוהל רשמי אחרי נפקדות של כמה ימים\שבוע. הם לרוב באים מלאי הבטחות ושכנועים, אם זה לא עובד אז איומים. אסור להם לקחת אותך בכוח, להיכנס הביתה ללא הזמנה, והם גם לפעמים לא באים ורושמים שבאו ולא היה איש בבית. בקשר לנשק כדאי באמת שתביא אותו למי שיבוא לאסוף אותו כי למה אתה צריך אותו בכלל?

    בכל אופן, תתחיל לפעול והכל יהיה בסדר.

    #172611 הגב
    batzal
    חבר

    וואלה אנשים יש התקדמות!
    קודם כל המ"מ שלי התקשר אליי בבוקר ואמר לי להיות בבית שאן ב12 אמרתי לו שאני לא מסוגל והוא אמר בסדר אתה תבוא ותשכב במיטה(כן בטח) אמרתי לו שבסדר כדי לנער אותו ממני וכשהוא ראה שאני לא בא הוא התקשר שוב והפעם דיברתי יותר תקיף אמרתי לו שאני לא בא כי אני מפחד ולא אחראי על מה שאני יעשה לעצמי כמובן שהוא הגיב כמו רמבו ואמר "למה שתעשה לעצמך משהו מה אתה ילד מפגר?" ואמר לי ליות היות ב7וחצי באיזה חור תחת שמוקף בדואים ואם אני לא מגיע הוא מדווח שאני נפקד כמובן שלא באתי והוא התקשר איזה 15 פעם וסיננתי אותו כי כבר הייתי בביקורופא ששמה בכיתי לרופא שרע לי וני לא מסוגל לחזור לשמה יותר והוא הפנה אותי לברה"ן תל השומר מחר ב9 והביא לי גימל אחד למחר
    אגב התקשרתי למפקד המחלקה שלי אבל הטיפש מסנן אותי,הוא בטוח שאני מתקשר לבכות שאני מצטער והוא רוצה להראות לי שאין מחילה לדברים כאלה.
    קיצור אנ מתכנן לא לישון בלילה ולבא מחר לפסיכי הפוך עם עיניים אדומות ולבכות על מה רע גורלי.
    אגב למישהו יש עצות בשביל הפגישה עם הפסיכי?

    #172619 הגב
    quote batzal:

    וואלה אנשים יש התקדמות!
    קודם כל המ"מ שלי התקשר אליי בבוקר ואמר לי להיות בבית שאן ב12 אמרתי לו שאני לא מסוגל והוא אמר בסדר אתה תבוא ותשכב במיטה(כן בטח) אמרתי לו שבסדר כדי לנער אותו ממני וכשהוא ראה שאני לא בא הוא התקשר שוב והפעם דיברתי יותר תקיף אמרתי לו שאני לא בא כי אני מפחד ולא אחראי על מה שאני יעשה לעצמי כמובן שהוא הגיב כמו רמבו ואמר "למה שתעשה לעצמך משהו מה אתה ילד מפגר?" ואמר לי ליות היות ב7וחצי באיזה חור תחת שמוקף בדואים ואם אני לא מגיע הוא מדווח שאני נפקד כמובן שלא באתי והוא התקשר איזה 15 פעם וסיננתי אותו כי כבר הייתי בביקורופא ששמה בכיתי לרופא שרע לי וני לא מסוגל לחזור לשמה יותר והוא הפנה אותי לברה"ן תל השומר מחר ב9 והביא לי גימל אחד למחר
    אגב התקשרתי למפקד המחלקה שלי אבל הטיפש מסנן אותי,הוא בטוח שאני מתקשר לבכות שאני מצטער והוא רוצה להראות לי שאין מחילה לדברים כאלה.
    קיצור אנ מתכנן לא לישון בלילה ולבא מחר לפסיכי הפוך עם עיניים אדומות ולבכות על מה רע גורלי.
    אגב למישהו יש עצות בשביל הפגישה עם הפסיכי?

    תקרא את זה:

    http://hoveret.jeeran.com/index2.html

    אגב,תציין את את זה שהמפקד שלך קרא לך "מפגר",תחפיש את היחידה שלך ותגיד שמתייחסים אלייך שם כמו לזבל ומשפילים אותך.

    #172621 הגב
    צביקה
    חבר

    האמת הרעיון הזה של לישון פחות בלילה שלפני הוא מצויין! זה מה שאני עשיתי וכשהגעתי לקב"ן כבר נראיתי כמו בנאדם שלא ישן שבוע..
    לפני שאתה הולך לקב"ן אתה חייב חייב חייב לקרוא טארגט21!!

    #172622 הגב
    דונגל
    חבר

    אני שמח לשמוע.
    לא קראת עדיין טרגט21?

    #172645 הגב
    Anonymous
    חבר

    חזרתי מהברה"ן והיה חרא.
    חיכיתי שעתיםוחצי כדי שקבנית תקרא לי ותגיד שהם לא יכולים לקבל אותי בגלל שלא ראיתי את הקב"ן של היחידה למרות שכשבאתי אמרו שאפשר לקבל אותי וגם הסברתי לה שחודש וחצי אני מבקש קבן שמה ולא אכפת להם בגלל זה הייתי נואש ופניתי לביקורופא שהפנה אותי לשמה.
    בבסוף היא לקחה אותי לחדר שלה כדי לקבוע לי תור לקב"ן יחידה שלי,היא היית מגעילה במיוחד ולמרות שלא ישנתי בלילה ובקושי דיברתי היא רק חיפשה להכנס בי כמו למשל שלא ידעתי אך קוראים לקב"ן אז היאז היא צעקה "איך זה שאתה לא יודע מה שם הקבן" וכשהיא התקשרה אליו והוא לא ענה אמרתי לה שאיך אני אמור לראות ב"ן אם הוא רוב הזמן לא נמצא ואז היא שוב צעקה שמאיפה לך דעת למה הא לא עונה אולי הוא עם מטופל ואמרתי לה שאני מתכוון לזה שהוא היה איזה חודש בחו"ל ולא היה קב"ן מחליף קיצור הקבן ומפקד המפאה של היחידה שלי לא ענו ,אז היא ביקשה מספר של מפקד היא התקשרה והיה תפוס אז היא אמרה "לך וני יקבע לך עו היום תור או שאני יגיד למפקד שלך לקבוע" ברור שברגע שיצאתי היא שחכה ממני והמפקד בכוונה יקבע תור לעוד חודש בתור עונש על מה שאני עושה,אבל היא שלחה לקבן חו"ד והיא לי גם חו"ד להעביר למפקדים.
    אבל בכל זאת אני ממש לא הולך לחזור ואני רוצה להוציא גימלים עד התור לקב"ן,למישהו יש מושג איפה אני יכול לקבל גימלים נפשיים? עדיף לא מיון כי אני חייב להם מלא טפסי 119 יש אפשרות דרך קצין העיר?

    #174144 הגב
    Anonymous
    חבר

    אחי מה איתך? איפה אתה היום? ואיך זה הסתדר אם בכלל?

מוצגות 13 תגובות – 1 עד 13 (מתוך 13 סה״כ)
מענה ל־חייב לצאת מקרבי ואובד עצות
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו