משהו על ירושלים

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #106915 הגב
    Anonymous
    חבר

    עזבנו את ירושלים השנה. אבל אנחנו עדיין לומדים שם.
    אתמול חזרנו מהלימודים ועמדנו בתור של הכניסה לתחנה המרכזית, איפה שהמון אנשים נדחסים.
    כל האיזור מלא בשלטים של "מחלל שבת מות יומת" וכאלה דברים נחמדים. כל האווירה של האיזור הזה מגעילה, אנשים מסתכלים במבטים מאיימים (בהתחלה חשבתי שהקטע עם המבטים זה רק נדמה לי) אנחנו מסתובבים בעיר שגרנו בה (אני כל הזמן עד עכשיו והיא 5 שנים) ומרגישים לא שייכים בכלל, לא מבינים איך גרנו שם. אני הזכרתי לעצמי שאף אחד לא ירגיש שייך באיזור של התחנה המרכזית וזה כנראה לא "ירושלים" אלא רק האיזור הזה.

    כשאנחנו עומדים בתור החברה שלי עשתה משהו שעצבן את כולם. מה היא כבר עשתה? היא דיברה! אנשים ממש התעצבנו. אישה! שמדברת! ועוד היא דיברה על הומואים! אנשים התחילו לצעוק עלינו! אנשים חילונים. נורמלים לגמרי.

    היא סיפרה לי על ויכוח שהיה לה עם בחור דתי. יש לי ולחברה שלי תחביב, לאסוף זבל. ברצינות! זה היה תחביב בירושלים, בגן סאקר. אנחנו אוספים זבל בד"כ מול העיניים של האנשים שהשאירו ערימה של זבל אחרי הפיקניק. אתם בטח חושבים שאנשים יגידו לנו תודה, אבל חלק מהאנשים כועסים עלינו. בקיצור היא אספה זבל של אנשים דתיים והם התעצבנו מזה! (התעצבנו מזה שהיא אספה את הזבל שהם זרקו שם…) כמובן שהם התווכחו איתה על איך היא מתלבשת (כי אנשים שזורקים זבל בפארק הם אנשים נורא מוסריים) ובחור דתי שעבר שם בא והצטרף לויכוח, הם הלכו והיא דיברה איתו הרבה זמן. הוא אמר לה שאח שלו הומו (זאת כנראה הייתה המילה בסיפור שלה שעצבנה את האנשים מסביב) והיא שאלה אותו (אחרי שהיא שאלה אותו למה הוא מתעלם מזה שהדת שלו נגד הומואים בלה בלה בלה) אם הוא מספר לדתיים אחרים שאח שלו הומו, אם יש לו אומץ….

    אני לא יודע מה הוא ענה לה, כי כשהיא הגיע לרגע הזה בסיפור, כשאנחנו עומדים באמצע התור אנשים התחילו לצעוק עלינו בצורה מפחידה.

    לא אנשים דתיים, לא אנשים שנראים תמהוניים ומוזרים, אנשים שנראים לגמרי נורמלים, זה התחיל מאיזה מבוגרת עם משקפיים. היא צעקה על החברה שלי שהיא מדברת "חזק מידי" (דרך אגב התור היה מלא בבנות בתיכון שדיברו על הבגדים שלהן הרבה יותר חזק ממנה) החברה שלי שאלה אותה אם יש לה בעייה עם זה שהיא אמרה את המילה "הומו".
    והיא, שנראתה אישה מבוגרת רצינית אמרה "את חופרת". כנראה שבירושלים המבוגרים נורא מחוברים לשפה של הילדים… "היית אומרת לי את זה גם אם לא הייתי אומרת את המילה הומו?"

    האנשים לא יכלו לראות ויכוח שמתנהל בדיבורים בין שתי נשים ומיהרו להצטף לעזרת האישה. איש מבוגר עם משקפיים, שעמד מולנו וכל הזמן חייך הפסיק לחייך הוא בא וצעק במלו גרונו "תיהיה בשקט!!" היא ניסתה לענות לו ב"מה איכפת לך כל כך?" או משהו כזה כשבא סטודנט צעיר, שנראה ממש צעיר מגניב כמו מישהו שהיה יכול להיות חבר טוב שלנו, הוא דחף אנשים שעמדו לפניו בתור כדי להגיע אלינו וצרח "תסתמי את הפה!!!!" אנשים מסביב הסתכלו עלינו במבטים מאיימים והנהנו בהסכמה. "מי אתה שתגיד לי לסתום את הפה? היית אומר את זה אם לא הייתי מדברת על הומואים?" היא שאלה. הוא המשיך לצעוק "נו תסתמי כבר יא בת זונה"."היא צריכה ללכת לבית משוגעים" נשמעו שיחות של אנשים מסביב. בשלב הזה (ואני מצטער שלא התערבתי עד אז) צרחתי עליו "אתה בן זונה יא חתיכת @@$%#$@#$%" וכל מיני דברים בסגנון. אנשים היו מזועזעים מזה ש*אני* צעקתי. הסתכלו עלי במבטים מזועזעים של "איך אתה מתנהג".

    זה היה ממש מפחיד. אנשים נראו כמו אספסוף שרוצים להצטרף לצעוק על מישהו כשהם רואים הזדמנות. אני לא יודע מה קרה לאנשים בירושלים, אף פעם לא ראיתי אותם מתנהגים ככה, הם נראו לי פאשיסטים עם התנהגות נאצית. "שאף אחד לא יעז לדבר על הומואים בעיר שלנו!!! אם מישהו יעז אנחנו חייבים להשתיק אותו! לנשים אסור לדבר!!!"

    אני לא יודע מה איתכם, אבל אותי זה מאוד הפחיד. אני אשמח לשמוע אם נתקלתם בהתנהגות דומה או מה לדעתכם אפשר לעשות בעניין….

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
מענה ל־משהו על ירושלים
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו