חרטות

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #101428 הגב
    Anonymous
    חבר

    לפני כשבועיים-שלוש הוועדה קבעה שאני לא כשיר, באותו רגע קפצתי עשיתי סלטה באוויר הייתי שמח כמו לא יודע מה [כמובן לא מול הפרצוף של הוועדה]
    עכשיו אני מתחיל לחשוש, מה באמת יהיה איתי?
    לאבא ואמא לא נעים להגיד בעבודה שיצאתי, לי לא נעים להגיד לאנשים חדשים שאני מכיר.
    אלוהים יודע אם אני אמצא עבודה טובה בכלל [אני רוצה ללמוד משהו בתחום ההיי טק-מחשבים, שמעתי שבתחום הזה הם חטטנים כמו לא יודע מה על השירות הצבאי של הבן אדם] ואיזה בחורה תסתכל עלי אחרי שהיא תשמע שלא עשיתי שירות צבאי.
    אבל סך הכל, אני תמיד מזכיר לעצמי, שאני צריך לעשות מה שטוב לי ולא מה שטוב לאחרים ומה שהם יחשבו עלי, אז בכל זאת אני לא כל כך מתחרט שיצאתי.
    אשמח לשמוע סיפורים של אנשים שהיו פעם במצב שלי, איך הם התמודדו עם המצב ומה קורה איתם עכשיו.
    אולי זה יעודד אותי
    תודה!
     

    #129544 הגב
    Anonymous
    חבר

    – רוב ההורים הם מקובעים. שלא יגידו שיצאת.- איך שום סיבה להתבייש, אני מצהיר על כוונתי שלא לשרת עוד לפני שהשתחררתי סופית (שזה עכשיו) וגם אחרכך לא אסתיר את זה. אני שמח שלקחתי את ההחלטה הזאת- נו באמת, טחנו כלכך הרבה את הנושא הזה כאן. זה לא לך בעבודה, כל עוד אתה לא מתכנן לעבוד במשרד הביטחון\שמירות\ראש הממשלה.- בחורה שתסתכל עלייך אחרת היא פוסטמה, אם כבר – זה יסנן לך את אותן הבנות שלא היית רוצה לבלות בחברתן. יש אנשים שצבא פשוט לא מתאים להם ויש אנשים שצבא סותר את האידיאולוגיה שלהם, ובנאדם עם ראש על הכתפיים אמור להבין את זה.- תנסה לדמיין את עצמך 3 שנים בצבא. זה פשוט ישחוק אותך נפשית. אתה באמת תרצה להתאבד בזמן השירות בלי הצגות לקב"ן. אתה באמת חושב שזה שווה את זה?

    #129548 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote חייב 21:

    לאבא ואמא לא נעים להגיד בעבודה שיצאתי, לי לא נעים להגיד לאנשים חדשים שאני מכיר.

    כניראה שאתה בא ממשפחה די שמרנית. תנסה לצאת יותר מחוג האנשים שאתה רגיל אליהם ולהיתחבר עם יותר אנשים. תוך חודש, חודשיים אתה וההורים שלך לומדים שאפשר לומר "לא הייתי בצבא/הבן שלי לא היה בצבא" ולא קורה כלום. אתה גם תילמד שאתה לא כל כך חריג כמו שאתה חושב.

    quote חייב 21:

    אלוהים יודע אם אני אמצא עבודה טובה בכלל [אני רוצה ללמוד משהו בתחום ההיי טק-מחשבים, שמעתי שבתחום הזה הם חטטנים כמו לא יודע מה על השירות הצבאי של הבן אדם]

    מן הסתם חוג האנשים שקרובים אליך אמרו לך את זה. שוב, בפועל אתה תילמד שזה לא ככה.

    quote חייב 21:

    ואיזה בחורה תסתכל עלי אחרי שהיא תשמע שלא עשיתי שירות צבאי.

    כזאת שהיא לא פרעחה מטומטמת.
    אם אלו סוג הבחורות שאליהן אתה שואף בתור בנות זוג אז הבעיה שלך היא יותר בכיוון של הערכה עצמית נמוכה.
    עבודה קשה לימצוא. גם אהבה. אתה יכול להאשים את זה על דברים חיצוניים כגון חתול שחור, ירח מלא או היעדר שירות צבאי בקורות חיים שלך. לחליפין אתה יכול לבחון את עצמך ולראות מה אתה כן יכול לעשות בנידון.

    #129551 הגב
    Anonymous
    חבר

    אני יודע שטחנו את הנושא הזה עד דק, אבל בכל זאת…
    אני הייתי בפאב לפני כמה ימים, פגשתי אנשים חדשים. שאלו אותי למה לא סיימתי צבא, אמרתי שיצאתי על 21 נפשי. בחיי שכשאלו אותי את זה, הפנים שלי נהיו אדומות ורציתי לקבור את עצמי באדמה.
    דקה אחרי זה דיברנו על נושא אחר, וכל הערב הנושא לא עלה שוב. אם אני אפגוש את האנשים האלה שוב, הם לא ישאלו אותי, כי הם כבר יודעים שלא סיימתי שירות. אז נכון, כל פעם שפוגשים מישהו חדש זה קשה, אבל זה עובר ממש מהר. בפשטות- לאף אחד לא אכפת מכלום. אנשים רוצים לצאת לפאב, לשתות בירה ולעשות חיים. כן צבא, לא צבא- זה נושא אחד מתוך מיליון.
    עכשיו היו לי מקרים שבהם "הותקפתי", כלומר כל השולחן ניסה לקרוע אותי לגזרים בגלל שלא  סיימתי שירות. מה שחשוב זה לשמור על קור רוח, להיכנס לנעליים של האחר, ולענות משהו הגיוני. אם הייתי צריך לתת לאנשים שאני פוגש כרטיס ביקור, זה היה נראה ככה:
    "לא, לא סיימתי שירות צבאי. כן, אני מכבד אנשים שסיימו צבא. בתפקיד שלי הרגשתי שאני לא תורם. אני לא שלם במאה אחוז עם ההחלטה שלי, אבל בזמנו לצאת נראתה לי ההחלטה הנכונה. כן, אמרתי לקב"ן שאני רוצה להתאבד, לא, לא התכוונתי באמת, אבל היו לי מחשבות לא טובות. כן, עבדתי. כן, אני לומד באוניברסיטה."
    החיים זה איך אנחנו מציגים את עצמנו. הייתה לי תקופה שנמאס לי לספר לכולם את הסיפור הזה (שאגב, הוא האמת לאמיתה!), והייתי פשוט זורק "כן, השתמטתי!". התגובה הזו הביאה אותי להרבה מצבים לא נעימים- יש מילים עם קונוטציות שלילות. אם אתה לא תחשוב על עצמך בתור משתמט, ולא תציג את עצמך בתור משתמט, רוב האנשים לא יראו אותך בתור משתמט.
     

    #129552 הגב
    Anonymous
    חבר

    אם מישהו היה מנסה להרביץ לי בגלל שלא סיימתי צבא, שזה היה יכול להיות בגלל בעיות בכליות או משהו.
    אז הייתי עוד יותר שמחה שלא יצא לי לישון באותו חדר עם 20 אנשים כאלה…..

    #129556 הגב
    Anonymous
    חבר

    חלק גדול מהקשיים שבשחרור נובעים מתחושת הבושה והאשמה של זה שהשתוחרר שמרגיש לא נעים שמזכירים לו את מה שהוא חושב על עצמו

    #129568 הגב
    Anonymous
    חבר

    אני פשוט אומרת לכולם שאמרתי לחיילים בלישכת גיוס שאני לא רוצה להתגייס והם לא גייסו אותי.
    שזה באמת מה שקרה

    #129569 הגב
    Anonymous
    חבר

    בטח גאון, אתה מציג את העובדה שיצאת משירות (ועוד על נפשי) בצורה כזאת שזה נראה שזה ממש מפריע לך. איך שלא יהיה, אתה חייב להבין שבשיחות עם אנשים על עברך הצבאי אתה חייב "להחליק" את הנושא ולומר משהו כמו "יצאתי כי היו לי בעיות בברכיים" או "יצאתי כי היתה לי פריצת דיסק" לא חסר היום.לא יודע מה אצלך, אבל אצלי כשאני מעלה את זה בפני אנשים ואני מספר להם את הסיפור שלי, רוב האנשים מבינים את זה (כי הם יודעים את האמת מה שהולך היום בצבא), ואלו שמסתייגים, לאחר שאני מסביר להם לבסוף מסכימים ואומרים לי ,כל הכבוד שהלכת עם האמת שלך עד הסוף"צריך לדעת איך להציג את הדברים. זה הכל.

    #129570 הגב
    Anonymous
    חבר

    אני לא מבין אם אילו אנשים אתה מדבר. בעבודה דיברתי על זה עם המון אנשים וכולם אומרים לי כל הכבוד. הבוס שלי יצא אחרי שנה וחצי, והבנאדם מרוויח 15 אלף שקל בחודש. הכרתי שם מישהי שהשתחררה רק בגיל 28 כקצינה  וזה בכלל לא מפריע לה. אנשים, זה הכל בראש. אם אתה לא תמשיך הלאה בחייך זה ימשיך להטריד אותך. פשוט תמשיך הלאה, תתנסה ותראה שכל הפחדים שלך היו לשווא. הרגשות שלך מובנים לגמרי זה חלק מתהליך. מגיל צעיר מחנכים אותנו שצה"ל זה קדוש. כמובן שהדברים הללו מקננים. זו הרגשה שאתה תפתר ממנה רק כאשר תתנסה ותראה שכל מה שמאכילים אותך הוא שקר וכזב.
     
    RADIOHEAD.

    #129583 הגב
    Anonymous
    חבר

    מהיכרות אישית איתך 🙂 אני יכול להגיד שאתה בחור שמאוד מושפע מהסביבה ומשמועות של הסובבים אותך.
    אני בטוח שהרקע לשאלה שלך נובעת מאודה הודעה ששלח לכאן איזה מתחזה מורעל שבחורות לא יוצאות איתו בגלל שהוא לא שירת ואני זוכר איך צחקת והקנטת אותו וגם אתה היית בטוח שהוא מתחזה.
    העצה היחידה שיש לי אלייך הוא לא לחכות לסיפורים של אחרים שיעודדו אותך אלא תיצור סיפור משל עצמך ואתה לא תאמין איך הבטחון העצמי שלך יחזור. ברור לי שאדם שלא מתקדם מחבינת קריירה או לימודים מתחיל לתהות מה יהיה עם עתידו ובולע כל מיני שקרים של אנשים אחרים על החיים, אז תדע לכל אחד חיים משלו אם הוא נכשל לא אומר שאתה צריך להיכשל אלא תאזור אומץ ותנסה להצליח במקום שבו אחרים נכשלו.
    ברגע שתתחיל להזיז את עצמך ותראה תוצאות תגלה שהחיים הם לא כמו שנראים לנו מהכורסא בסלון או מהכיסא מול המחשב הם שונים לגמרי מכל דבר אחר שהסבירו לנו או דמיינו לעצמנו.
    תהיה אתה עצמך ולא מי שאחרים מעצבים את דמותך.
     

    #129588 הגב
    Anonymous
    חבר

    אצלי דווקא הרבה אנשים אומרים "כל הכבוד" על זה שהשתמטתי, אולי אני חי בחברה שונה אבל סבא וסבתא שלי, חברים וגם סתם אנשים אומרים כל הכבוד, כן יש כאלו שאומרים שאסור להשתמט אבל עוד לא שמתי לב לתוקפנות או לאיזשהו שינוי ביחס בעקבות הגילוי המרעיש 
    דרך אגב, כשיצאתי מהבסיס על נפשי, רוב החיילים ואני אומר הרוב המוחלט, אולי אני זוכר את המפקד שלי, איזשהי קצינה ועוד אסיר שלא היו ככה. אבל כל השאר פשוט באו ואמרו לי כל הכבוד ובירכו אותי, בחיים שלי לא קיבלתי כל כך הרבה כבוד, האמת שאני די מתגעגע לתחושה הזאתי שכולם תופסים ממך.
     הייתי חוזר לשירות בשביל לעבור את זה עוד פעם

    #129609 הגב
    Anonymous
    חבר

    סתם מחשבה. אני מסיים השנה (אינשאללה) את שלוש שנות לימודי באנגליה. וכמה שיותר זמן אני מבלה פה, ככה נדמה לי משונה שלמישהו יכולות להיות אי-אלו נקיפות מצפון לגבי זה שהם לא עשו במשך שלוש שנים את מה שהמדינה בטיפשותה ניסתה לכפות עליהם. ועוד יותר אני לא מבין – איך לעזאזל זה עניינו של מישהו, מעסיק או בן \ בת זוג פוטנציאלים שאותם אנשים לא מסרו את המוח והאישיות שלהם לאפסנאות לשלוש שנים. למי אכפת?? הנורמה בחברה אנושית שפויה היא חופש בחירה ברמה סבירה לפחות. אם החברה שלנו עוד לא התפתחה לכדי להכיר בכך, זאת בעיה של החברה (החולה אנושות) שלנו, ולא של אף אחת ואף אחד מאיתנו. אין לנו על מה להתנצל. 

    #129611 הגב
    Anonymous
    חבר
    code :סתם מחשבה. אני מסיים השנה (אינשאללה) את שלוש שנות לימודי באנגליה. וכמה
    שיותר זמן אני מבלה פה, ככה נדמה לי משונה שלמישהו יכולות להיות אי-אלו
    נקיפות מצפון לגבי זה שהם לא עשו במשך שלוש שנים את מה שהמדינה בטיפשותה
    ניסתה לכפות עליהם. ועוד יותר אני לא מבין - איך לעזאזל זה עניינו של
    מישהו, מעסיק או בן \ בת זוג פוטנציאלים שאותם אנשים לא מסרו את המוח
    והאישיות שלהם לאפסנאות לשלוש שנים. למי אכפת?? הנורמה בחברה אנושית שפויה
    היא חופש בחירה ברמה סבירה לפחות. אם החברה שלנו עוד לא התפתחה לכדי להכיר
    בכך, זאת בעיה של החברה (החולה אנושות) שלנו, ולא של אף אחת ואף אחד
    מאיתנו. אין לנו על מה להתנצל.

    בדיוק..

    #129621 הגב
    Anonymous
    חבר

    מממממממ….
    זה באמת  קצת  קשה לא להתחרט, אבל לדעתי זה רק כי כמו בכל החלטה בחיים ,כשאתה מחליט משהו אתה מוותר על משהו אחר , השאלה היא על מה בדיוק ויתרת? מה זה היהי אומר בישבילך  לא לצאת מהצבא?
    וכן, יכול  להיות שזה קשה ומביש להודות שלא תרמת בדרך שמקובל לתרום. אבל תחשוב על זה שכמו כל דבר חדש ומהפכני , תמיד יש יותר מתנגדים בהתחלה , כלומר ,עם הזמן כשיהיו יותר אנשים שהחליטו אחרת , זה יהייה מקובל הרבה יותר.
    ולך  יצא המזל או החוסר מזל להיות בין אלה שעשו את זה כשזה עוד לא הייה לגמרי מקובל.
    יהייה טוב.
    ואום לא , תמיד יש עוד מקומות בעולם , ישראל היא לא הפיסה היחידה שאפשא לחיות בה ,אבל זה קיצוני מידי. כי בכל מצב אפשא למצוא דרך כלשהי להסתדר.
    יהייה טוב.
     

    #129659 הגב
    Anonymous
    חבר

    אממ…
    אני בדיוק במצב שלך. נכון לעכשיו אני נפקד, כבר חודשיים אני מנסה לצאת ופשוט לא הולך לי.
    הרבה זמן התלבטתי אם לצאת או לא. זה שאני סובל בצבא זה נכון, אבל בדיוק כמוך חששתי שאנשים יסתכלו עליי אחרת, ההורים שלי לא ממש תמכו בי, פחדתי שאני לא אתקבל ללימודים, לא אמצע עבודה וכו'.. עצם העובדה שאני עובד עם קבנ"ים בצבא ויודע שכל האיומים זה המצאות לא עזרה לי ועד היום אני מרגיש טיפה לא בנוח עם ההחלטה שלי..
    יום שלישי אני אמור לחזור לבסיס וכנראה ישפטו אותי, בטח אני גם אקבל כלא, בסופו של דבר אני מרגיש יותר ויותר שלם עם הדרך שלי. יצא לי להכיר בזמן האחרון הרבה אנשים שיצאו מהצבא, חלקם אנשים שהכרתי טוב מאוד ולא חשבתי שדווקא הם לא יסיימו שירות.
    ובנוגע לחששות שלך שלא תמצא עבודה, אני מקווה שהסיפור הבא ירגיע אותך. אני מכיר מישהו שעשה טירונות בבסיס שאני משרת בו, יצא אחריי שבועיים מהצבא, נכון לעכשיו הוא עובד בחברת הייטק עם משכורת קרובה ל-5 ספרות (והוא רק בן 21) ובזמן הקרוב עובר לעבוד בארצות הברית דרך החברה שלו.
    הדבר היחיד שיכול למנוע ממך להתפתח זה לא הצבא אלא רק אתה והגבולות שאתה שם לעצמך.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
מענה ל־חרטות
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו