השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

דיונים כלליים

מנהל: newprofile

אורח

השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 24 אוקטובר 2009 15:11

משהו ששמתי לב אליו עכשיו... הי הי....
זה נושא השניות במחלוקת של השניות במחלוקת.

לבתי הספר ברור לגמרי שצריך לחנך את התלמידים להתגייס. לדעתי זה שנוי במחלוקת. זאת לא חובה של בתי הספר לחנך, זאת דעה.
ובתי ספר לא צריכים לשטוף את המוח בדעות, אלא לחנך את התלמידים לפתוח את החשביה שלהם ולהחליט בעצמם.

ברגע שיש ויכוח ציבורי, יש אנשים שרוצים לסרב, יש ויכוח על האם צריך לבטל את הגיוס חובה או לא, אז יש שתי דעות, ובתי ספר לא יכולים לדרוש מהתלמידים שלהם להחזיק באחת, או לדחוף אותם באופן לא מודע לכיוון אחת.

עכשיו, לכל מה שאני אומר צריך להוסיף "כאילו דה!" ברור ל"הם" שאסור למורים להביע דעה פוליטית בכיתה ולהגיד לתלמידים מה לחשוב, מורה לא צריך להגיד לתלמידים שצריך לבנות התנחליות או להחזיר שטחים כי זה פוליטיקה, כי יש שתי דעות בנושא.

מצד שני (ואני מדבר עכשיו בשפה של ה"הם") ברור להם שיש דברים שהמורים כן צריכים לחנך את התלימידים בדברים מסויימים, בעד דמוקרטיה, נגד אלימות בלה בלה בלה.

אבל אפשר להגיד שגם הדברים האלה הם דעה. מה אם הילד ירצה להיות בעד אלימות? מה אם הוא ירצה להיות בעד דיקטטורה? אלה דעות שונות, ואפשר להגיד שהבית ספר לא יכול לשתוף לילדים את המוח. מה זאת אומרת "הזכות לכבוד והחובה לכבד?" מה אם ילד מסויים חושב שלא צריכה להיות זכות לכבוד? למה את זה צריך לחנך? (אני לא רואה הרבה הבדל בין "חינוך" ל"שטיפת מוח" חוץ מהמילה כשזה נוגע לאיך שבתי ספר עובדים)

נראה לי שה"הם" לא רוצים להסתבך. אם יש שני מחנות גדולים שחושבים הפוך זה נחשב "דעה פוליטית" ואם הרוב חושבים אחרת אז מותר לשתוף את המוח לתלמידים.
למשל שמחנכים אותם לציונות. מתוך נקודת הנחה שכולם ציונים (או כמעט כולם), ושכולם נגד אלימות ובעד דמוקרטיה (או כמעט כולם). אני בבית ספר התווכחתי עם המורים שהם לא יכולים להגיד לנו שכל בני האדם שווים בלה בלה ומצד שני לנסות לחנך אותנו לציונות. זה לא עבד בשבילי, וזאת הייתה הדעה שלי, שלדעת בית ספר "אסור" לי להחזיק בה...

בנוגע לצבא מה שמנסים לעשות זה להמעיט מהערך של השניות במחלוקת. לנסות להתעלם מזה שהנושא שנוי במחלוקת.

כל הזמן במאבק נגד ה"משתמטים", מנסים להתעלם מהעניין שיש סרבנים. הם מדברים על המשתמטים כאילו אין בינהם סרבן אחד. כאילו אף אחד לא מסרב מאידיאולוגיה וכל מי שאומר שכן הוא שקרן. כמובן כדי לנסות להתעלם מזה שהנושא שנוי במחלוקת.
הם מנסים להדגיש שוב ושוב ושוב ושוב שגיוס חובה לא קשור לפוליטיקה.
אבל אם אומרים משהו זה לא הופך אותו לנכון. (מה שבארץ עוד לא הבינו)

בעצם בנושא הזה השניות במחלוקת שנויה במחלוקת. "הם" ממשיכים להתעלם. כאילו שאין סרבנים כאילו שאין אנשים שהדעה שלהם היא לסרב ולבטל את הגיוס חובה.
אבל יש אנשים כאלה ולא יעזור להתעלם. הנושא הזה כן שנוי במחלוקת. יש שתי קבוצות שחושבות אחרת.
כמו להחזיר שטחים.
וכמו לבנות התנחלויות.
בדיוק כמו כל נושא פוליטי של שמאל וימין.
אם חלק מהמחנה שחושב שצריך להחזיר שטחים חושב שכן צריך להגייס זה לא אומר שהנושא לא שנוי במחלוקת ושהוא לאנושא של שמאל וימין.

יש שתי דעות. שונות. וכמה שיגידו שזה לא ככה לא ישנה את המצב. סופרים, אנשי רוח, פוליטיקאים ואנשים בלי תואר מפוצץ שהם חשובים בדיוק כמו הקודמים מחזיקים בדעה הזאת. לא משנה אם הם חלק קטן יותר מאלה שחושבים שצריך להחזיר שטחים. הם קיימים והדעה שלהם שונה. זאת דעה פוליטית ולמורים אסור להטיף לדעה פוליטית.

כשבתי הספר מחנכים להתגייס הם יכולים ללכת נגד הדעה של ההורים. ונגד הדעה של התלמידים. המורים יכולים לפגוע באמונות של התלמידים כמו אם הם יחנכו בעד/נגד דת. כמו אם הם יגידו לתלמידים שצריך לבנות התנחלויות. זה בדיוק אותו דבר. תלמידים יכולים להיות פוסט ציונים או אנטי ציונים או סרבנים או נגד דמוקרטיה ובעד דיקטטורה. ובתי הספר צריכים להפסיק להגיד להם "אין לך זכות לדעה שלך" או "אין מקום לדעה שלך".

אבל אם הם חושבים שיש נושאים שמותר להם לשתוף את המוח הם חייבים להוציא מתוכם את החינוך לגיוס כי הנושא הזה מאוד שנוי במחלוקת. ולא יעזור כמה שיתעלמו הוא ישאר שנוי במחלוקת.

אז בתי ספר - אנחנו לא צריכים שליטה במחשבה - הי! מורים! תעבו את התלמידים בשקט! בסך הכל אתם לבנה בגדר הנאצית של הפרדה על בסיס גזע!
Erayo
הודעות: 114
הצטרף: 16 ספטמבר 2009 20:42
יצירת קשר:

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי Erayo » 24 אוקטובר 2009 17:33

http://www.notes.co.il/shalev/
הבלוג של המורה לפיסיקה שלי בתיכון. הוא כתב בדיוק על הבעיה כיצד לדבר על פוליטיקה בבתי הספר.

מילא שטיפת המוח של המורים, מה שבאמת מרגיז אותי זה שאחרי שהם נכשלים הם מזמינים את הצבא לבית הספר בכדי שישטוף לנו את המוח בצורה מקצועית ובעזרת סרטי רעל...
גדנאות וימי צה"ל באמת מכינים לגיוס ולשירות הצבאי אבל באמת, זה התפקיד של בתי הספר להכין לצבא? אם כל י"ב מתבזבזת על הכנה לצה"ל למה לא פשוט להקדים את הגיוס בשנה? כל ההכנות וההרצאות האלו באות במקום לימודים... אחר כך מתפלאים שמערכת החינוך קורסת... זה לא רק תקציב, זה גם מה עושים איתו.
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 28 אוקטובר 2009 23:41

נראה שכל הגברים שמתלהמים לא מסוגלים להגיב על הנושא הזה.
אולי הוא כתוב בשפה גבוהה מידי בשבילם..................
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 03 נובמבר 2009 17:48

וואו! אתם באמת עד כדי כך מסכנים.
כאילו, לכתוב קללות זה לא בעייה, כוס אמא שלכם תמותו אמן וכאלה...
אבל שצריך להפעיל את מוח אתם לא מסוגלים...

אולי תנסו, לקרוא לאט לאט, ואז לכתוב מה דעתכם על הנושא...
Weef
הודעות: 527
הצטרף: 22 פברואר 2009 23:19
יצירת קשר:

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי Weef » 03 נובמבר 2009 22:20

מסכים
all in all you're just another brick in the wall

(קראתי הכל אבל אין לי כוח לחפור עכשיו)
O'er the land of the free and the home of the brave
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 08 נובמבר 2009 20:39

עוד משהו שחשבתי עליו בקשר לשניות במחלוקת של השניות במחלוקת זה "החוסר דמוקרטיות ביחס לדעות מסויימות".

לפי המוסכמות של איך צריך לחנך בבתי הספר, של מה שנוי במחלוקת ואסור לדבר עליו ומה עובדה קיימת שחובה לחנך אותה נוצרת עוד בעייה שאין זכות להחזיק בדעות מסויימות.

מותר להביע את דעתך כל עוד אתה בוחר מתוך רשימת דעות של הדעות שמותר להחזיק בהן.

למשל עניין הציונות. הציונות שנויה במחלוקת. יש אנשים שחושבים שעבר זמנה ויש אנשים שחושבים שהיא עוד קיימת. אבל לפי ההחלטה של מערכת החינוך בקשר למה שנוי במחלוקת ומה לא אסור להביע את הדעה הזאת (מילא למורים אבל לתלמידים). הם ימשיכו להגיד שבדמוקרטיה אם לכל האנשים יש דעה אחת וחוץ מלאדם אחד זכותו להביע את דעתו, אבל כשהם יתקלו במקרה כזה הם ישכחו את מה שהם לימדו בעצמם.

ברגע שאסור לבן אדם להביע דעה מסויימת זה לא הכי דמוקרטי בעולם. גם בנוגע לגיוס, מונעים מתלמידים להגיד את הדעה שלהם ולדעת בתי הספר אסור להם לחזיק בדעה הזאת, שזה 1984אי לגמרי.

אסור להיות פוסט ציונים, אסור להתנגד לגיוס חובה, אסור לחשוב שכל בני האדם שווים ולא משנה מאיזה גזע, אלה דעות שאסור לנו להחזיק בהם, אלה דברים שאסור לנו לחשוב.

כל נושא הופך לנושא פוליטי ברגע שהוא שנוי במחלוקת, בשביל להתעלם מהשניות במחלוקת אוסרים על תלמידים להחזיק בדעות מסויימות. תלמידים יכולים להפגע בגלל מה שהם חושבים. וככה הדמוקרטיה עצמה נפגעת.

למעשה כל החינוך בארץ הוא חינוך אנטי דמוקרטי וטוטאליטרי. בעצם מערכת החינוך בכלל לא רואה בבתי הספר מקום ללמוד בו. יש הבדל גדול מאוד בין לימוד לחינוך. זה בעצם ההבדל בין "השכלה" ל"שטיפת מוח".
כרמלו מישיש

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי כרמלו מישיש » 09 נובמבר 2009 01:19

אצלי אף מורה לא דיבר בעד\נגד צבא מקצועי ובכלל אין בארץ מי שמונע דיון בעד צבא מקצועי.לא חסרים ספרים ומאמרים בנושא.
אין שום שטיפת מח בבתי הספר. אני לא יודע מאיפה אתם מביאים את זה. לרצות שכולם יתגייסו זה לא שטיפת מח. סה"כ רוצים שיוויון בנטל כל עוד יש גיוס חובה.
להיות בעד ביטול גיוס חובה זה לגיטימי אבל להיות בעד התחמקות זה מאוד לא לגיטימי.
לא שמעתי שום מורה מדבר בעד\נגד החזרת שטחים. לא יודע באיזה בית ספר למדתם.

ומה קשור נאצים? מה אתה מטורלל?
סלון ברווז

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי סלון ברווז » 09 נובמבר 2009 01:23

אורח כתב:למעשה כל החינוך בארץ הוא חינוך אנטי דמוקרטי וטוטאליטרי.

אתה לא יודע בכלל מה זה טוטליטרי. תבדוק בויקיפדיה או משהו.
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 09 נובמבר 2009 09:17

למה החינוך בארץ הוא טוטאליטרי - בגלל שהם חינכו אותך להגיד את המשפט שאמרת

"להיות בעד התחמקות זה לא לגיטימי".

אתה בעד שדעות מסויימות יהיו לא חוקיות. שאסור יהיה להביע דעות מסויימות, ושדעות מסויימות הן לא לגיטימיות. כמו שכתבת בעצמך. בעזרת ה"חינוך" של מערכת החינוך הטוטאליטרית הפכת למישהו שלא שם על דמוקרטיה ושלא אכיפת לו להגיד על דעות שהן לא לגיטימיות בתור דעות.

מה עם המשפט "בדמוקרטיה גם אם כל האנשים בעולם באותה דעה חוץ מאדם אחת יש לו זכות להביע את דעתו?" - אצלך המשפט הזה לא קיים.

אם מערכת החינוך רוצה "גיוס חובה" אז היא מביעה דעה פוליטית, בדיוק כמו שמערכת החינוך תדבר בעד להחזיר שטחים, כי הנושא [b]שנוי במחלוקת[b]. מה ההבדל בין לדבר בעד גיוס חובה ובעד להחזיר שטחים?
על שני הנושאים יש ויכוח פ ו ל י ט י. ברגע שמערכת החינוך מטיפה לדעה פוליטית מסויימת היא פועלת בטוטאליטריות.

אולי כדאי שתקראו את הטקסטים שאתם מגיבים עליהם לפני שאתם מגיבים....
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 09 נובמבר 2009 09:31

תנסה פעם להגיד בבית ספר "אני לא רוצה לעמוד בצפירה, אני מביע הזדהות ואבל בצורה אחרת" תראה כמה שהם דמוקרטים ומוכנים לקבל דעות שונות......
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 09 נובמבר 2009 21:28

אורח כתב:למה החינוך בארץ הוא טוטאליטרי - בגלל שהם חינכו אותך להגיד את המשפט שאמרת

"להיות בעד התחמקות זה לא לגיטימי".

התחמקות משירות זה לא לגיטימי כי זה לא חוקי. כמו לשים דבק על לוחיות זהות באוטו כדי להתחמק מקנס או להעלים מיסים. עברה על החוק זה לא לגיטימי נקודה.
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 09 נובמבר 2009 21:31

אורח כתב:תנסה פעם להגיד בבית ספר "אני לא רוצה לעמוד בצפירה, אני מביע הזדהות ואבל בצורה אחרת" תראה כמה שהם דמוקרטים ומוכנים לקבל דעות שונות......

אם אתה בבית אתה יכול לעמוד על הראש מצידי.אם אתה במקום ציבורי כמו בית ספר ויש שם תלמידים\מורים ממשפחות שכולות, הייתי מעניש מי שלא היה עומד בצפירה כי זה עשוי לפגוע בהם. הם לא יודעים מה הסיבות שלך.
Weef
הודעות: 527
הצטרף: 22 פברואר 2009 23:19
יצירת קשר:

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי Weef » 09 נובמבר 2009 22:59

אורח כתב:תנסה פעם להגיד בבית ספר "אני לא רוצה לעמוד בצפירה, אני מביע הזדהות ואבל בצורה אחרת" תראה כמה שהם דמוקרטים ומוכנים לקבל דעות שונות......


מי אמר לך שהכל דמוקרטי? תלך בשכונה של כושים בדטרויט ותתחיל לצרוח "ניגר ניגר" תראה כמה שהם דמוקרטים ופתוחים (או כמה שאתה פתוח :D )
O'er the land of the free and the home of the brave
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 10 נובמבר 2009 04:12

Weef כתב:
אורח כתב:תנסה פעם להגיד בבית ספר "אני לא רוצה לעמוד בצפירה, אני מביע הזדהות ואבל בצורה אחרת" תראה כמה שהם דמוקרטים ומוכנים לקבל דעות שונות......


מי אמר לך שהכל דמוקרטי? תלך בשכונה של כושים בדטרויט ותתחיל לצרוח "ניגר ניגר" תראה כמה שהם דמוקרטים ופתוחים (או כמה שאתה פתוח :D )

ניגר זה כינוי גנאי, ניגה מותר להגיד.. P:
חייל רגיל

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי חייל רגיל » 10 נובמבר 2009 20:39

לדעתי מורה יכול לתמוך בצבא מיקצועי אך אינו יכול לתמוך בהשתמטות בגלל שזו עברה על החוק..כמו שאינו יכול לתמוך בהתנחלויות לא חוקיות או באי תשלום מיסים כך
הוא לא יכול לתמוך באי חובת גיוס..והדעה שאתם שומעים בבתי הספר(ציונות,קרבי ושאר מיני חלקי פוליטיקה)היא בסך הכל הדעה הרווחת במדינה,לפי המפה הפוליטית 85% מן האזרחים מצביעים למפלגות ימין -שמאל מתון (איחוד הלאומי,הבית היהודי,ישראל ביתינו,ליכוד-קדימה,עבודה ומרצ)

אשר אינם מביעים הסתייגות מי גיוס חובה ואף תומכים בגיוס לקרבי..
הדבר היחיד שצריך להשתנות הוא חוקי הפטור לדתיים וחובת שירות לאומי לבני מיעוטים ומה שאכן מפריע לי הוא אוזלת היד של המדינה בטיפול במשתמטים..[
אני מבין אתכם ב100 אחוז שזה תמיד עדיף להיות אדם חופשי מאשר מגוייס..אבל אם הנטל יתחלק באמת שווה בשווה בין כולם היציאות ישתפרו,חיילים לא יטחנו שמירות ומחסומים,האפשרות לשינוי שיבוץ תהיה קלה ופשוטה יותר..וגם בין בני המיעוטים יקחו חלק פעיל בתרומה לחברה ביחד עם יהודים שאינם יכולים לשרת בצבא(פצפיזים,רפואי לסוגיו)ואתם עוד אומרים שלצבא להפוך להיות מיקצועי-ז"א להקטין אותו ז"א וז"א לשלם הרבה יותר כסף-נגיד במקום 350-750 הצבא יצטרך לשלם 5000-7000 ש"ח זה יצא בערך פי 20 מתקציבו של צה"ל כיום.

הרי אתם גורסים שצה"ל צריך להקטין את נפחו ולשפר את איכותו..אינכם מבינים בכך דבר ממה אתם מסיקים שזה נכון??ׁ(הסיכוי שצה"ל יכול בהרכח להיות הרבה יותר קטן)
אני לא זוכר אף אלוף שתומך ברעיון שלכם..לפי מה שראיתי עד כה ישנו מחסור בכח אדם בצה"ל..(אנשים טוחנים שמירות היציאות גרועות11-3בתומ"ל)
אין לנו אפשרות להסתמך על צבא שכיר מכך שאין אנו יכולים לעמוד בנטל הכלכלי שיפול עלינו כתושבי המדינה(מיסים יגדלו בצורה משמועתית)וגם אין אנו יכולים להבטיח גיוס רחב מספיק לזרועתיו של צבא הקבע..

מה שכן אפשר לעשות הוא להעלות את השכר בצבא לשכר נגיד בגובה של 1500-2000 (לא מרקיע שחקים ולא זעום) ולחייב את כל האוכלסייה להתגייס..
(חרדים בעיקר)
וכך השירות בצבא לא יהיה כלכך לנטל כפי שהוא היום..

שמרו על ראש פתוח..
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 11 נובמבר 2009 10:08

מורה בבית ספר לא צריך לדבר על חובת גיוס, לא צריך לדבר על להחזיר שטחים, על התנחלויות, לא צריך לדבר על מפלגות ולא צריך לדבר על פוליטיקה.

לא משנה מה"רוב" חושבים. ברגע שיש תלמידים שרוצים לבטל את הגיוס חובה (בדמוקרטיה מותר להצביע למפלגה שרוצה לשנות חוק מסויים או להיות בעד לשנות חוק מסויים) אסור למורה לתקוף אותם על הדעות שלהם. עצם העובדה שהם עושים את זה זאת פגיעה בדמוקרטיה (שלך לא איכפת ממנה).

מורה לא צריך לדבר על פטור לתלמידי ישיבות, ועצם העובדה שאתה מרשה לעצמך להגיד שצריך לשנות את החוק הזה אומרת שמותר לאנשים להגיד שצריך לשנות חוקים. אנשים יכולים גם להגיד שהם בעד לשנות את החוק לצבא מקצועי. זאת דעה פוליטית לכל דבר ולמורים אסור להתערב בדעות פוליטיות.

"אני מבין אתכם שאתם חושבים....." לא מעניין אותי מה אתה מבין! דיברתי על מה מורים בבתי ספר צריכים לדבר, לא מעניין אותי בשרשור הזה מה הדעה שלך.

לא מעניין מי תומך בדעות מסויימות, ברגע שהדעה הזאת קיימת בציבור הנושא שנוי במחלוקת, אסור למורים לתקוף תלמידים על הדעות הפוליטיות שלהם, והם עושים את זה. לכן המערכת טוטאליטרית.

אתה בעצמך כותב שאתה רוצה להעלות את השכר הצבאי. מכאן שאתה תומך בצבא מקצועי. מכאן שאנשים חושבים שהדעה שלך לא לגיטימית וש"אסור" לך לחשוב ככה. ברגע שאנשים חושבים ש"אסור" לחשוב משהו זה משטר טוטאליטרי.
חייל רגיל

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי חייל רגיל » 11 נובמבר 2009 15:56

מורים יכולים לדבר על כל דבר...מלמבד הסתה לעברה כמו במקרה שלנו השתמטות..
מורים יכולים לדבר על פוליטיקה אני לא חושב שיש מישהו כל כך חסר דעה שיקשיב למורים שלו..
יש סיבה שמותר לך לבחור לכנסת מגיל 18 ולא מגיל 6.. יש לך דעה משל עצמך

אף מורה לא מתכוון לשטוף לך את המוח..וגן הואר לא כל כך יצליח..
אף אחד לא פוסל שום דעה חוץ מדעות שיכולות לשמש כהסתה כנגד החוק למשל:התנגדות לפינוי מאחזים,השתמטות,הסתה לפגיעה במיעוטים וכו'

אין בן אדם במדינה הזאת אשר יכול להגיד לי שהדעות שלי פסולות ואסור לי להביע אותן..שלא כמו פרופיל חדש אשר תומך בהשתמטות..מכך הוא תומך בעברה על החוק וזה לא חוקי..
באותה נשימה פרופיל חדש יכולה לרוץ לכנסת..ולהציג את המצע שלה וכך לשנות את המציאות הקיימת כעת אסור לה להביע את עמדת כנגד גיוס בדיוק כמו שלי אי אפשר להביע את עמדתי בעד התנגדות לפינוי מאחזים לא חוקיים(לדוגמה בלבד) והסתה לרצח כמו שקרה במקרה של יצחק רבין אשר רבנים ידועי שם התירו את דמו של יצחק רבין וקראו לו בוגד ושלל כינויים אחרים..

אבל שוב עליך להבין שאנחנו חברה וחברה היא לא מכונה מושלמת הפועלת לפי דיוק עדין..אנחנו חברה המורכבת מאנשים שונים וכל אחד מסגל לעצמו התנהגות וכללים אשר לא תמיד תואמים את דעת האחר ויכולים ליצור סילופים חוקיים ולא חוקיים..
לכן אין מנוס ממורים אשר מציגים את דעתם הפוליטית וממתנחלים ורבנים אשר מסיתים לרצח פוליטי ופגעה במיעוטים ו כך מפרופיל חדש..
..

עזוב פוליטיקה זה סתם שטויות..
עדיף סמים קלים.. 8-) (הבנת ? למה התכוונתי)
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 13 נובמבר 2009 09:44

המורים שלך אומרים שדעות מסויימות פסולות (גם אם הם לא שלך) ויש אנשים שמקשיבים למורים שלכם (כמו כל אלה שדיקלמו את מה שאמרו להם בבית ספר) מורים אומרים שלרצות לסרב לשרת זאת דעה לא לגיטיימית.
תלמיד שלא ירצה לשים מדבקה של יזכור יענש על הבחירה בפרטית שלו עם הגוף שלו = כפייה, טוטאליטריות.

מורה לא יכול לתקוף תלמיד כי הוא גר בהתנחלות, או כי הוא היה בהפגנה נגד פינוי התנחליות. כמו שהוא לא יכול לתקוף תלמיד שבוחר לסרב.

אפשר להתווכח על הזכות של מורה להביע את הדעה הפוליטית שלו, אבל אי אפשר להתכווח על הזכות של מורה לחנך את הדעה הפוליטית שלו כאילו זה החומר הנלמד. אבל זה מה שהם עושים. מורה שמדבר על הדעה הפוליטית שלו לא אומר "זאת הדעה שלי, תבחרו בעצמכם אם להסכים או לא" הוא מטיף אותה כאילו הוא זה מה שהוא צריך ללמד.

מצחיק שאתה כותב ש"התשמטות זה לא חוקי" אבל אתה בוחר לא להגיב בשרשור שטוען שאנשים משתחררים לפי חוק. זכותו של בן אדם ללכת לקבל אבחון נפשי. אם המאבחן נותן לו פטור הוא חוקי. או שאתה בעד לשלול את זכויותהים של אנשים לראות מטפל?

מי מדבר על פרופיל חדש? דיברתי על בתי ספר. מקום שבו מורה לא יכול להטיף לדעות פוליטיות. אז רבנים עושים את זה? אז אתה מודה שבתי ספר הם באותה רמת הטפה של רבנים קיצוניים?
Erayo
הודעות: 114
הצטרף: 16 ספטמבר 2009 20:42
יצירת קשר:

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי Erayo » 21 נובמבר 2009 14:41

השתמטות זה לא חוקי, אי שירות בצבא זה חוקי לגמרי. משתנטים הם למעשה רק הסרבנים שיושבים בכלא הצבאי, אלו שמרמים את המערכת כדי להוציא פרופיל נפשי כשאין להם באמת בעיה הם משתחררים מהצבא בופאן חוקי, העבירה שלהם היא 'זיוף'...
ההבדל בין דיון פתוח לבין מה שאני קורא לו שטיפת מוח הוא שבדיון פתוח יש אפשרות להביע כל עמדה ודעה ואילו בשטיפת מוח לדוגמא מביאים קצין צבא בשביל להעביר הרצאה לתלמידים על כמה טוב להיות בקרבי ואין באמת מקום להתווכח איתו.
אני מאמין שתלמידי תיכון מספיק בוגרים בשביל לבקר גם את הדעות של המורים שלהם והם מסוגלים לגבש לעצם עמדה משלהם ולכן אני לא רואה כל סיבה לא לדבר על פוליטיקה או שירות צבאי...
אורח

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי אורח » 22 נובמבר 2009 01:22

לא נכון.
אם משתמטים = סרבנים אז למה להשתמש בעוד מילה?

וחוץ מזה זה ש*אתה* אומר את הדעה שלך לא משנה את המילון הלא כתוב. *אתה* חושב ככה. זה שכתבת את זה פה עכשיו לא יגרום לשאר האנשים להשתמש במילה הזאת ככה.

כשמדברים על "מלחמה במשתמטים" מדברים על אנשים שיצאו על 21 במרמה. זאת המשמעות של המילה כמו שמשתמשים בה היום. העניין הוא שמוכנים להקריב את כל מי שמשתחרר על 21 לא במרמה כדי להעניש קולקטיבית את כולם כי לאף אחד לא איכפת מאנשים עם בעיות נפשיות אבל זה עניין אחר.

כרגע יש דעה (לא משנה כמה אנשים מחזיקים בה) מסויימת בחברה. דעה של אנשים שלא רוצים להתגייס בין אם הם רוצים צבא מקצועי ובין אם הם לא רוצים כיבוש באופן ספציפי ובין אם הם רוצים לפרק את הצבא. זאת הדעה ה(כולם ביחד) פו לי טית שלהם.

אסור למורים לתקוף תלמידים על דעות פוליטיות (כן, מותר להחזיק בדעה פוליטית שדוגלת בלשנות חוק מסויים, כמו חוק היובש, או שלא רוצה שחוק מסויים יעבור). אסור למורים להטיף לדעות פוליטיות.

כמה פעמים צריך לחזור על זה עד שתגיבו על הנושא?
דונגל

Re: השניות במחלוקת של השניות במחלוקת

הודעהעל ידי דונגל » 22 נובמבר 2009 06:39

הי אורח שמעלי. הייתי שמח לענות לנושא שלך, אבל הוא אורך מדי כרגע ואם בא לך לתמצת זה יהיה מצויין (גיליתי שזה עוזר הרבה פעמים לחדד את מה שרוצים להגיד. Ockham's Razor)

לErayo - אני דוקא הייתי מוסיף ואומר שדיון חופשי אמיתי בנוי על עוד שני דברים:
1. חופש מידע אקטיבי- שתהיה התמודדות עם טענות מלומדות. שים לב שזאת בעיה אמיתית היום, ובכלל. בגלל זה יש ערך גבוה כלכך למקומות תוססים מהבחינה הזאת, בניגוד לדיון שנעשה בכיתת בי ספר כך סתם.
2. דיון מתודי. לא חובה, אבל בלי מתודיקה, אנשים פשוט צועקים אחד על השני כל מיני סיסמאות. נסה ותראה!

לגבי ההשתמטות - המילה הזאת המוצאה כדי להדגיש את הפאן הפרזיטי של אותה פעולה שקשורה באי-שירות צבאי, מה שלא קשור לסרבנות עקרונית שמדברת על שיפור החברה. זה עוד סגנון דמגוגי.

חזור אל “בין מיליטריזם לפמיניזם”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים