חוק טל והשיחרור המסיבי מהמילואים

פורום פרופיל חדש פורומים בין מיליטריזם לפמיניזם חוק טל והשיחרור המסיבי מהמילואים

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 61 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #99967 הגב
    Anonymous
    חבר

    אולי נדבר על דברים רציניים במקום להגיב לטרולים?
    ביום אחד בג"צ אישר לקבוצת אוכלוסייה שלימה לא להתגייס ובמקביל החל הצבא לשלוח עשרות אלפי מכתבי פטורים למילואימניקים ועוד במקביל להפסיק לגייס את רוב החיילים המשוחררים מעכשיו והלאה למילואים. האם סוף סוף מתרחש השינוי?
    והקטע האהוב עלי – יהיה טקס למקבלי הפטור! טקס למקבלי הפטור! האם כל זה אומר שיפסיקו לשאול במקומות עבודה על שירות מילואים?
    בכל מקרה, כבר דיברתי בעבר על השירות הלאומי שעלול להפוך לצבא העם החדש, והנה עכשיו עולים קולות רבים, בעיקר מהשמאל, לעשות זאת. רוב הקולות מהשמאל (למעשה, זה אפילו רשום במצע שלהם – כן, גם בזה של "עלה ירוק") עדיין חושבים שכולם צריכים לשרת אבל אם כבר יש פטור (ולא אם זה תלוי בשמאל!) אז שיהיה שירות לאומי. רק צדיק בסדום אחד – ח"כ טיבי – הגיש הצעת חוק על פטור אוטומטי למי שרוצה (בהתאם למה שבג"צ אישר לחרדים).
    זה מחזיר אותי לשאלה הישנה – איך 58 שנה הסתדרנו בלי שעם שלם עושה שירות לאומי? לפי דברי השמאל (שהתאחדו לצורך זה עם קולות רשמיים מהצבא – כולל הרמטכ"ל) כמעט נשמע שזה נס ששרדנו איכשהו 58 שנים בלי שירות לאומי.
    השאלה השנייה היא האם ימציאו מילואי שירות לאומי? מעניין איזה שם מקורי יתנו לזה (ובהתאם, הבנים של יקבלו עבודות מחשב בזמן שהבנים לא של ינקו שירותים).
    והשאלה האחרונה – שדווקא היה מעניין אותי לשמוע מה הטרולים חושבים עליה – למה יש אפילו אדם אחד ששירת בצבא בארץ הזאת שיעשה לו טוב על הנשמה אם בזמן שחיילים מסכנים את חייהם בעזה במשך 33 שנה, איזה חרד אחד עושה כמה עבודות מזכירות כמה פעמים בשבוע 3 שנים?
    לפני שהטרולים קורעים אותי לגזרים, אותי כאחד ששירת זה היה מעצבן אפילו עוד יותר. מצד שני, קשה לא לשים לב לכך שרוב מי שאומר את זה – כולל מאמר המערכת של הארץ – היו וילדיהם הם – אם בכלל – ג'ובניקים.

    #121207 הגב
    Anonymous
    חבר

    כאילו עוד טמבל אחד?…חוץ מלוחמים צריך גם חיילים בתפקדים אחרים… צריך להיות באמת "עוד אחד", בכדי להתקשות להבין זאת :P.אגב על ההצעות של השמאל שמענו…כבר מזמן רוב "הבנים של"-  לא עושים כאן יתר על המידה…

    #121219 הגב
    Anonymous
    חבר

    כל הויכוח הזה בין חילונים לחרדים על נושא השירות הצבאי הוא מטופש וחסר כל בסיס.
    זה למעשה ויכוח בין פאשיזם לפאשיזם מסוג אחר. זה רוצה לשרת בצבא ה' וזה רוצה לשרת בצבא המדינה.
    תנו לכל אחד את חופש הבחירה שאלוהים ציווה שיהיה לכל בני האדם.
    מי שרוצה לשרת בצבא של ה' או של המדינה שיבושם לא ומי שלא לא חייב.
    צבא ה' מעניק הטבות מסויימות למשרתים בו ולכן מן הסתם הצבא מתקיים.
    צבא המדינה לעומת זאת אינו מעניק דבר למשרת בו שלא ניתן להשיג ללא שירות.
    אם המדינה תרצה למשוך צעירים לשרתה – היא תיאלץ לשכנע אותם שזה יועיל להם (לא רק במובן האגואיסטי של העניין)
    כרגע ישנו מושג של הלאמה בכפייה מה שנוגד את זכויות האדם לכל דבר ועניין.

    #121221 הגב
    Anonymous
    חבר

    לי אין כל כך מה להגיב על זה. אני יכולה לכתוב בקשר לשירות לאומי, שלא צריכים להיות דברים שהם "חובה". זה לא יעזור לאף אחד אם יתקעו לאנשים כמה שנים שהם יהיו "חייבים" לעשות משהו שהם סובלים ממנו.
    אני לא חושבת שזה חדש ש"קולות מהשמאל" כמו שאתה קורא להם אומרים דברים צבועים ומאוד מטופשים, כמו שצריך שירות לאומי חובה. פוליטיקאים אומרים מה שלדעתם אנשים רוצים לשמוע.
    אני בטוחה שאם היו עושים "טקס" למקבלי הפטור אף אחד מאתנו לא היה בא. אולי אפשר לצאת מהטקס על קב"ן?
    בכל מקרה אני חושבת שאני מסכימה אם מה שכתבת. אם הבנתי את זה נכון. כל הגישה הזאת של ה"חובה" מפגרת. (מזכיר לי את אמת או חובה). ואם מישהו מרגיש טוב מזה שאיזה חרדי ישב במשרד צבאי, אז לדעתי יש לו בעייה. אבל אני לא מבינה למה אתה מתרגש מה"קולות" האלה שאומרים כל מיני דברים. כשאני אמרתי לקב"ן שאני שומעת קולות אז הוא אמר שאני צריכה להתאשפז….

    #121226 הגב
    Anonymous
    חבר

    זה אולי לא חדש, אבל עכשיו כשהמילואים מתחילים לעבור מהעולם ואולי בקרוב גם הסדיר, זה מתחיל להיות רלבנטי. ועם כל הכבוד לקולות שלך, הקולות האלה עשויים גם לממש את דיבוריהם (טוב, זה למעשה גם מה שאת אמרת…).
    אני יכול לספר לך שלמרות שבהתחלה הייתי בטוח שמדובר בטקס המוני, אבי היה אמור להשתחרר סתם בגלל גיל אבל בגלל שלא הסכים לבוא אחרי שהסבירו לו ש"הטקס" זה בסך הכל לנסוע בלי צו (=בהתנדבות/בחינם) 2 שעות בשביל ללחוץ יד לאיזה מפקד, לא הסכימו לתת לו את הפטור (הוא מצידו לא דואג כי דווקא לא איכפת לו לשרת בתפקיד המקומבן שלו ובגילו הוא לא חושב שיש סיכוי שישנו לו תפקיד). בקיצור, לא כדאי לסרב ל"טקס" (וגם לא לעשות מעשה חנניה) אם רוצים פטור.
    איזה משרד צבאי? זה עושה להם טוב אפילו שהוא יישב במשרד אזרחי. זה בערך כמו האנשים שזה עושה להם טוב שבאיזשהו מסמך כתוב שרוני סופרסטאר עושה צבא (ולפי כמות התגובות באתרים השונים, יש הרבה שהמסמך הזה עושה להם טוב).

    #121228 הגב
    Anonymous
    חבר

    את באמת צריכה להתאשפז, מה לא בסדר במה שאמר הקב"ן….? יש הרבה אנשים שאסור להם להסתובב חופשי ברחוב, לא הכוונה היא לא כלפיך, אלה באופן כללי, כל הרוצחים בפוטנצייה ששולפים סכינים מבלי בכלל למצמץ, אומרים שזה עניין של חינוך לקוי, אבל לדעתי מדובר במשהו מעבר.

    #121229 הגב
    Anonymous
    חבר

    רחוק היום הוא, בו יבטלו את חוק גיוס חובה…

    #121235 הגב
    Anonymous
    חבר

    עם 53% גיוס ו-45% סיום שירות, ועם מגמת ירידה קבועה באחוזים הללו, צריך להיות עיוור, חרש ותתרן כדי לתת לגיוס החובה בישראל יותר מעשר שנים לחיות. נו, אולי עם יעשו עוד שתיים-שלוש מלחמות גדולות, יצליחו לקיים אותו שנתיים נוספות. השאלה היא מה יחליף אותו.ואני חייב להגיד במפורש, שחבורת המיליטריסטים המחממת לא מעט כיסאות במר"צ ובעבודה – אין להם ולא היה להם שום קשר עם שום סוג של שמאל בחייהם. רק בישראל יכולים לקרוא לעמי איילון, מתן וילנאי או אבשלום וילן אנשי שמאל. זה מגוכח.בי,סרגיי.

    #121260 הגב
    Anonymous
    חבר

    ואם זה יהיה שירות לאומי, מה תגיד? למה זה פתאום הפך ליקיר השמאל?
    אגב, אני דווקא חשבתי על ביילין, שאולי שמאלני הוא לא, אבל גנרל הוא בטח לא (שלא לדבר על "עלה ירוק").

    #121262 הגב
    Anonymous
    חבר

    עלה ירוק זה לא שמאל…עסקנים שרוצים להיות חברי כנסת, בדיוק כמו ה"גמלאים"…עלק גימלאים… גמלאי חברת החשמל,בזק…

    #121270 הגב
    Anonymous
    חבר

    בן אדם שהיה 30 שנה במילואים ונזכר לסרב ביום של הטקס, מראה שאף פעם לא מאוחר מדי…..
    בגלל כל האנשים שהחיים שלהם הופכים לטובים יותר עם רוני סופרסטר תגיש קפה, אז הפוליטיקאים אומרים שצריך לעשות שירות לאומי חובה. ממה שאני ראיתי שם המון בנות פרשו באמצע כי היה להם קשה מידי. אני חושבת שפשוט לא יעבוד לנסות לכפות על אנשים לעשות שירות לאומי.
    מי אמר שמה שהקב"ן אמר היה "לא בסדר". מה זה בכלל "לא בסדר"? זה רק מוכיח שהקב"ן לא יכול לאשפז. מה שממש מצחיק שהוא אמר לי זה שאסור ללמוד באוניברסיטה עם 21, ושאסור לעשות שירות לאומי. זה מאוד הצחיק אותי.

    #121272 הגב
    Anonymous
    חבר

    החיים יהיו טובים יותר אם רוני תפסיק לחשוב שהיא זמרת, וגם מתאים לי שרוני תגיש לי קפה, למה לא? לא הבנתי מי עשה 30 שנה מלואים ונזכר לסרב בטקס?
    student38850.5004976852

    #121288 הגב
    Anonymous
    חבר

    לא הבנתם – רוני סופרסטאר לא מגישה אפילו קפה ("הגשת קפה" זה טיעון כללי נגד שירות בנות). רוני סופרסטאר מנחה תוכניות בטלוויזיה, טסה לחו"ל ומופיעה במופעים. אבל יש מסמך שבו כתוב שהיא עושה צבא וזה עושה הרגשה מאוד טובה לאנשים (הם נוטים להזכיר זאת בגאווה כשהם יורדים למשל על בר רפאלי בכל כתבה בערך שמזכירה אותה).
    אבי לא מסרב למילואים, רק לכאלו שהם בלי צו.

    #121290 הגב
    Anonymous
    חבר

    אז אנשים מטומטמים. מה עוד חדש?
    לפחות רוני לא משרתת של הבירוקרטיה של הדיכוי. גם זה משהו.

    #121299 הגב
    Anonymous
    חבר

    כן, במקום זה היא מופיעה בפני תלמידים ומשכנעת אותם להתגייס לחיל החימוש (זה התפקיד הרשמי שלה כשהיא מתייצבת בין תוכנית בטלוויזיה למופע). מעניין אם היא מסבירה להם שהם לעומתה ישרתו לא רק על הנייר.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 61 סה״כ)
מענה ל־חוק טל והשיחרור המסיבי מהמילואים
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו