השוואה בין הפטורים השונים

פורום פרופיל חדש פורומים רשת הליווי לסרבנים ונמנעים השוואה בין הפטורים השונים

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #98992 הגב
    Anonymous
    חבר

    שלום לכולם
    ניסיתי למצוא באתר שלכם השוואה בין סוגי הפטורים השונים אבל לא מצאתי
    אם מישהו יוכל לשלוח לי קישור יהיה נחמד מאוד
    השאלה שלי היא האם מישהו יוכל לפרט בהרחבה עם דגש בעיקר על ההשלכות העתידיות בין הדרכים השונות לצאת מהצבא (פרופיל עשרים ואחד, אי התאמה, פצפיזם).
     

    #113841 הגב
    Anonymous
    חבר

    מתוך הודעת הפתיחה של הפורום "מי מפחד מפרופיל 21":
    מהן ההשלכות של פרופיל 21 בחיים, ובמה הן שונות מההשלכות של פטורים אחרים?
    מדינת ישראל מלאה באזרחים שלא שירתו בצבא. אפילו אם נתעלם לרגע מהציבור הערבי והחרדי, ומהנשים הדתיות, עדיין נישאר עם מאות אלפים של בעלי פטורים. ועוד לא הגענו למילואים. ב-2004, כך פורסם לא מזמן בידיעות אחרונות, 3% ממה שהצבא מכנה "פוטנציאל המילואים" שלו באמת עשו מילואים. או במילים פשוטות יותר, רובם המכריע של הישראלים פטורים משירות מילואים. כבר מזה ברור ששום דבר באמת נורא לא יכול לקרות למי שלא שירת בצבא.
     
    מידע מפורט על מה באמת אתם מפסידים (ולפעמים גם מרוויחים) מזה שהוצאתם פטור משירות צבאי תוכלו למצוא באתר שלנו, וגם באתר של טרגט 21. כאן נתמקד בעיקר בהבדלים שיש (ובעצם שאין) בין פרופיל 21 נפשי לבין שאר סוגי הפטור.
     
    אז האמת הפשוטה היא שאין שום הבדל משמעותי בין פרופיל 21 לבין כל פטור אחר משירות צבאי. את כל ההטבות שהמדינה מחלקת תמורת שירות בצבא תקבלו או לא תקבלו בהתאם למספר החודשים ששירתתם או לא שירתתם בצבא או בשירות לאומי. זה לגמרי לא שייך לסיבה שבגללה קיבלתם את הפטור. בראיון עבודה שבו בכלל יטרחו לשאול אם שירתתם בצבא, סביר להניח שבעצם ירצו לדעת אם אתם עושים מילואים או לא (ויעדיפו לשמוע שלא, כמובן). אם כבר נפלתם על מעסיק מורעל-צבא, אז ממש לא יהיה איכפת לו אם יש לכם פרופיל 21 או אי-התאמה או משהו אחר. גם סתם בשיחות עם אנשים, אם הנושא עולה, ושואלים אתכם למה לא שירתתם בצבא – תגידו "מסיבות בריאות", או "קיבלתי פטור רפואי". זו תהיה האמת לאמיתה. אם תגידו "אי-התאמה" או אפילו "מטעמי מצפון" זה יכול לגרור כל מיני ויכוחים פוליטיים או הטפות מוסר. אבל עם פטור רפואי אף אחד לא יתחיל להתווכח.
     
    כאמור, על מה בדיוק קיבלתם את הפרופיל 21 שלכם לא יוכל איש לדעת. מזה כבר ברור שכל האנשים שחושבים שיש הבדל בין פרופיל 21 נפשי לפרופיל 21 מסיבות רפואיות אחרות פשוט טועים. לא יכול להיות הבדל כזה כי אף אחד לא יכול לדעת איזה משני סוגי הפטור יש לכם.
     
    אז במה בכל זאת יש הבדל בין פרופיל 21 נפשי לבין פטורים אחרים? רק בנושא אחד, בעצם. הצבא כן מעביר מידע לגבי סיבת הפטור לשני גורמים ממשלתיים – משרד הרישוי במשרד התחבורה והיחידה לרישוי כלי ירייה במשרד הפנים. לגבי רשיון לנשק לא ממש יש לנו פרטים מלאים, אבל ידוע לנו שהמדיניות הכללית בישראל היא לתת ליותר מדי אנשים להסתובב עם נשק בידיים, ואין הרבה סיכוי שפרופיל 21 ישפיע על העניין.
     
    ולגבי רשיון נהיגה – ובכן, חלק מהאנשים שיש להם פרופיל 21 נפשי (כנראה זה תלוי בבעיה הנפשית המסוימת שבגללה הם קיבלו את הפטור) יצטרכו לעבור מבחן מיוחד או בזמן קבלת הרשיון, או לפני חידוש הרשיון. זה מבחן ארוך, מעצבן ומיותר. הוא גם יעלה לכם בערך 500 ₪. אבל כמעט ולא היו מקרים של אנשים שלא עברו אותו (וגם למי שלא עברו יש מה לעשות בנידון). כלומר, רשיון נהיגה יהיה לכם, אבל בדרך יסחטו ממכם עוד קצת כסף. עוד פרטים לגבי הנושא תמצאו במסמכים שכבר הפנינו אתכם אליהם, באתר שלנו ובאתר של טרגט 21.
     
    וזה לא שלפטורים אחרים אין את החסרונות שלהם. למשל, אם יש לכם פטור מחמת אי-התאמה, לא תוכלו לקבל קצבאות של ביטוח לאומי עד שתגיעו לגיל 20. וכמובן, כדי להשיג פטור מחמת אי-התאמה צריך ברובם המכריע של המקרים לשבת לפחות כמה חודשים בכלא הצבאי.

    #113848 הגב
    Anonymous
    חבר

    הי,

    פירוט נוסף:

    הפטור שמקבלים בועדת המצפון הוא בעיקרון פטור על "אי-התאמה". לפטור מהסוג הזה יש את החסרונות הבאים:

    א. אינך יכול לקבל קיצבאות של ביטוח לאומי עד גיל 20.

    ב. (רק עבור חיילים, וכאלה שבכלל מוכנים לקבל מהצבא הטבות לחיילים משוחררים) – אתה מתחיל להיות זכאי להטבות לחיילים משוחררים רק אחרי שנה של שירות צבאי.

    את שני החסרונות האלה אין לפרופיל 21. לעומת זאת יש לפרופיל 21 את החיסרון שבחלק מהמקרים צריך לשלם 500 ש"ח אקסטרה ולעבור מבחן מיוחד אם רוצים להוציא רישיון נהיגה.

    מכל שאר הבחינות – אין שום הבדל בין סוגים שונים של פטור.

    ברמת "יחסי אנוש", להערכתי רוב הישראלים יתייחסו יותר בהבנה לפטור מטעמי בריאות (פרופיל 21) מאשר לפטור מטעמי מצפון. אבל יש כמובן גם כאלה שאצלם זה יהיה הפוך.

    בכלל, ועדת מצפון זה משהו שטוב רק למשוגעים לדבר, כי מכל הבחינות המעשיות – פרופיל 21 עדיף (אני כבר לא מדבר על האפשרות הסבירה למדי שתצטרך לשבת בכלא כי הועדה לא תרצה לשחרר אותך). אנשים שחשוב להם לעשות את הצעד הציבורי של סירוב מוצהר בוחרים לפעמים בדרך הקשה כדי להשיג את הציבוריות, והנראות הזו. מבחינה פרקטית – זה עושה להם רק נזק.

    אז אם השיקול הראשי שלך זה שיקול פרקטי – אין לך שום סיבה לפנות לועדת המצפון. השאלה עכשיו היא מה באמת השיקול הראשי שלך. ופה אתה כבר צריך לענות בעצמך, אחרי שתשב עם עצמך ותחפור לעצמך בנבכי הנפש, כמו שאומרים.

    דבר אחד חשוב (וזה כתוב גם ב"נאום שתי האפשרויות" בפתיחה) – אל תנסה לעשות חצי-חצי. תבחר מסלול אחד ולך אתו, יהיה מה שיהיה. או שאתה הולך על פרופיל 21 מלכתחילה, או שאתה הולך על סיבור מוצהר (שזה כולל גם ועדה, ויכול להיות גם כלא).

    ללכת על משהו כמו "ננסה ועדה – ואם לא יילך ננסה קב"ן" או "נלך לקב"ן ונדבר אתו על פציפיזם" – יכול לעשות לך הרבה נזק, כי אתה עלול למצוא את עצמך במצב שבו אתה תקוע בשני המסלולים.

    בהצלחה,
    סרגיי.

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
מענה ל־השוואה בין הפטורים השונים
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו