שאלה

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #102717 הגב
    Anonymous
    חבר

    אם אני בן 17 וחצי ועוד לא ניגשתי לצו ראשון מה עליי לעשות מעכשיו כדי להתחיל את תהליך הפתור מוקדם?
    מה עושים מכאן? (קראתי את הטרגט 21)
    אבל מה אני עושה מעכשיו?

    #137208 הגב
    Anonymous
    חבר

    היי
    דבר ראשון האם כבר קיבלת ציו או עדיין לא? אם עדיין לא  , אין לך עדיין מה לדאוג. טוב שאתה חושב על זה  מוקדם, וכבר חושב מה אתה רוצה לעשות, אבל עד הציו אין הרבה מה לעשות.  אם כבר קיבלת ציו הייתי מציעה לך בתור התחלה לפנות ללשכת הגיוס ולבקש קב"ן, או לבקש במהלך הציו הראשון.   

    #137214 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote נעמי:

    היי
    דבר ראשון האם כבר קיבלת ציו או עדיין לא? אם עדיין לא  , אין לך עדיין מה לדאוג. טוב שאתה חושב על זה  מוקדם, וכבר חושב מה אתה רוצה לעשות, אבל עד הציו אין הרבה מה לעשות.  אם כבר קיבלת ציו הייתי מציעה לך בתור התחלה לפנות ללשכת הגיוס ולבקש קב"ן, או לבקש במהלך הציו הראשון.   

     
    מה אני אמור להגיד לקב"ן ?
    מישהו?

    #137222 הגב
    Anonymous
    חבר

    היי msta,מה בדיוק אתה אומר לקב"ן איננו יכולות לומר לך, זה לא חוקי ואתה צריך לספר לקב"ן אך ורק אמת. עוד שניה אגיע לזה.אבל קודם, איך אתה מגיע לקב"ן?בצו הראשון אתה צריך להוכיח אפס מוטיבציה וכשירות נמוכה במיוחד. בצו תידרש לעבור מבחנים פסיכוטכניים, ראיון אישי ובדיקות רפואיות – כלליות ופיזיות. במבחנים הפסיכוטכניים מומלץ להיכשל – לתת תשובות לא נכונות או פשוט להקיש אנטר-אנטר-אנטר על כל השאלות והמחשב כבר ייסמן הכל כתשובות שגויות. בראיון האישי כדאי להבהיר שאין טיפת מוטיבציה ושאין סיכוי שאתה מתגייס ופשוט אינך מסוגל לעשות זאת. בבדיקות הרפואיות הכלליות – שתן, גובה, משקל וכו' – אין יותר מידי מה לעשות. בבדיקות הפיזיות אתה נכנס לחדר עם עוד שלושה-ארבעה נערים והרופא מבקש מכם להתפשט ומבצע בדיקת אשכים. בתיאוריה, הבדיקה מחייבת לפי החוק, אבל אם אתה מרגיש שאינך מעוניין\מוכן לעבור אותה כתוב פה וארחיב בנושא.לאחר הצו הראשון אתה צריך לשלוח פקס ללשכת הגיוס המבקש קב"ן, עם הסבר קצת וכללי למדי על הסיבות. למשל: "חרדות ולא מצליח לישון", או "גירושים של ההורים ובעיות במשפחה". אם איזשהו פקיד ייבקש ממך להיות יותר ספציפי אתה יכול להגיד לו שזה אישי, לא עניינו ותספר רק לקב"ן.על מה אתה מדבר עם הקב"ן?תפקידו הבלתי-רשמי של הקב"ן הוא לאתר מתאבדים פוטנציאליים ולהוריד אותם מהכתפיים של צה"ל. אתה צריך לגרום לקב"ן להבין שאם לא ישחררו אותך אתה עלול לפגוע בעצמך – בלי לאיים במפורש בהתאבדות (עלול להוביל לאשפוז בכפייה). כל אלמנט מהחיים שלך, של חוסר בטחון, חרדות וחששות,פחדים, חוסר תפקוד, חוסר תקשורת כללי – יכול להיכנס להיכנס לשיחה עם הקב"ן. יש סיפורי רקע שבהחלט עוזרים, למשל בלבול בזהות המינית או הומוסקסואליות, חוויות אלימות (תאונת דרכים, חס ושלום לחזות בתקיפה של מישהו או כמובן להיות מותקף, כמובן שתקיפה מינית) או עבר אלים שלך, הפרעות אכילה,  משפחה לא מתפקדת,  התמכרויות שונות, שברון לב קשה וכו'.אין טעם לומר לקב"ן שאתה לא רוצה להשתחרר אלא רק עזרה או דברים כאלה – רוב מי שהולך לקב"ן עושה זאת בבירור במטרה להשתחרר, רק צריך שהקב"ן יבין שאתה לא רוצה פטור כדי לטייל בהודו או לצאת לשתות כל לילה, אלא שאין לך תוכניות לעתיד ואתה פשוט לא מסוגל להתמודד עם הצבא ורוצה להישאר במיטה כל היום או משהו כזה.אם הקב"ן שואל מה תעשה אם לא ישחרר אותך, או האם אתה מתכוון לפגוע בעצמך, רצוי להשיב בצורה שתרגום לו להבין שכן. אפשר לענות "לא" שיישמע מאוד לא משכנע, אפשר להגיד לא יודע, לשתוק, לנסות להתחמק או פשוט לפרוץ בבכי… תתכונן לכמה מפגשים עם הקב"ן, ותצטרך להיות יחסית עקבי במה שאתה אומר.סביר להניח שהקב"ן ירצה לדבר עם ההורים שלך. אם הם תומכים כדאי לשתף אותם במה שקורה ולנסות לתאם איתם את מה שתאמר (למשל, אם אתה מכור לאלכוהול, ההורים שלך לא בהכרח יודעים מה אתה עושה בלילה אבל יודעים לומר שאתה מגיע כל לילה בשלוש לפנות בוקר והם הסטריים ואתה לא מוכן לומר להם מה קורה איתך, רק מקלל וננעל בחדר). אם ההורים אינם תומכים, כדאי לדבר עם הקב"ן על זה – שיידע מראש שאם אתה מכור לאלכוהול יכול להיות שהם בכלל לא שמים לב כי לא אכפת להם איפה אתה ואתם בכלל לא מדברים וכו'.אם יש לך שאלות נוספות אתה יכול כמובן לכתוב כאן, ואם תרצה לדבר בטלפון או לשאול שאלות בפרטיות תוכל לשלוח לי הודעה פרטית דרך הפורום.אשרה.

    #137351 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote אין כמוני פוני:

    היי msta,

    מה בדיוק אתה אומר לקב"ן איננו יכולות לומר לך, זה לא חוקי ואתה צריך לספר לקב"ן אך ורק אמת. עוד שניה אגיע לזה.

    אבל קודם, איך אתה מגיע לקב"ן?
    בצו הראשון אתה צריך להוכיח אפס מוטיבציה וכשירות נמוכה במיוחד. בצו תידרש לעבור מבחנים פסיכוטכניים, ראיון אישי ובדיקות רפואיות – כלליות ופיזיות. במבחנים הפסיכוטכניים מומלץ להיכשל – לתת תשובות לא נכונות או פשוט להקיש אנטר-אנטר-אנטר על כל השאלות והמחשב כבר ייסמן הכל כתשובות שגויות. בראיון האישי כדאי להבהיר שאין טיפת מוטיבציה ושאין סיכוי שאתה מתגייס ופשוט אינך מסוגל לעשות זאת. בבדיקות הרפואיות הכלליות – שתן, גובה, משקל וכו' – אין יותר מידי מה לעשות. בבדיקות הפיזיות אתה נכנס לחדר עם עוד שלושה-ארבעה נערים והרופא מבקש מכם להתפשט ומבצע בדיקת אשכים. בתיאוריה, הבדיקה מחייבת לפי החוק, אבל אם אתה מרגיש שאינך מעוניין\מוכן לעבור אותה כתוב פה וארחיב בנושא.
    לאחר הצו הראשון אתה צריך לשלוח פקס ללשכת הגיוס המבקש קב"ן, עם הסבר קצת וכללי למדי על הסיבות. למשל: "חרדות ולא מצליח לישון", או "גירושים של ההורים ובעיות במשפחה". אם איזשהו פקיד ייבקש ממך להיות יותר ספציפי אתה יכול להגיד לו שזה אישי, לא עניינו ותספר רק לקב"ן.

    על מה אתה מדבר עם הקב"ן?
    תפקידו הבלתי-רשמי של הקב"ן הוא לאתר מתאבדים פוטנציאליים ולהוריד אותם מהכתפיים של צה"ל. אתה צריך לגרום לקב"ן להבין שאם לא ישחררו אותך אתה עלול לפגוע בעצמך – בלי לאיים במפורש בהתאבדות (עלול להוביל לאשפוז בכפייה).
    כל אלמנט מהחיים שלך, של חוסר בטחון, חרדות וחששות,פחדים, חוסר תפקוד, חוסר תקשורת כללי – יכול להיכנס להיכנס לשיחה עם הקב"ן. יש סיפורי רקע שבהחלט עוזרים, למשל בלבול בזהות המינית או הומוסקסואליות, חוויות אלימות (תאונת דרכים, חס ושלום לחזות בתקיפה של מישהו או כמובן להיות מותקף, כמובן שתקיפה מינית) או עבר אלים שלך, הפרעות אכילה,  משפחה לא מתפקדת,  התמכרויות שונות, שברון לב קשה וכו'.

    אין טעם לומר לקב"ן שאתה לא רוצה להשתחרר אלא רק עזרה או דברים כאלה – רוב מי שהולך לקב"ן עושה זאת בבירור במטרה להשתחרר, רק צריך שהקב"ן יבין שאתה לא רוצה פטור כדי לטייל בהודו או לצאת לשתות כל לילה, אלא שאין לך תוכניות לעתיד ואתה פשוט לא מסוגל להתמודד עם הצבא ורוצה להישאר במיטה כל היום או משהו כזה.

    אם הקב"ן שואל מה תעשה אם לא ישחרר אותך, או האם אתה מתכוון לפגוע בעצמך, רצוי להשיב בצורה שתרגום לו להבין שכן. אפשר לענות "לא" שיישמע מאוד לא משכנע, אפשר להגיד לא יודע, לשתוק, לנסות להתחמק או פשוט לפרוץ בבכי…

    תתכונן לכמה מפגשים עם הקב"ן, ותצטרך להיות יחסית עקבי במה שאתה אומר.

    סביר להניח שהקב"ן ירצה לדבר עם ההורים שלך. אם הם תומכים כדאי לשתף אותם במה שקורה ולנסות לתאם איתם את מה שתאמר (למשל, אם אתה מכור לאלכוהול, ההורים שלך לא בהכרח יודעים מה אתה עושה בלילה אבל יודעים לומר שאתה מגיע כל לילה בשלוש לפנות בוקר והם הסטריים ואתה לא מוכן לומר להם מה קורה איתך, רק מקלל וננעל בחדר). אם ההורים אינם תומכים, כדאי לדבר עם הקב"ן על זה – שיידע מראש שאם אתה מכור לאלכוהול יכול להיות שהם בכלל לא שמים לב כי לא אכפת להם איפה אתה ואתם בכלל לא מדברים וכו'.

    אם יש לך שאלות נוספות אתה יכול כמובן לכתוב כאן, ואם תרצה לדבר בטלפון או לשאול שאלות בפרטיות תוכל לשלוח לי הודעה פרטית דרך הפורום.

    אשרה.

     
    תודה רבה רבה רבה! שלחתי לך הודעה פרטית תעני לי בהקדם ושוב תודה

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
מענה ל־שאלה
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו