אז.. מה עושים עם הצבא?

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 16 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #102218 הגב
    Anonymous
    חבר

    שלום לכולם
    אני כרגע תלמיד י"ב, עם 9 יח"ל ביולוגיה (עשיתי עבודת גמר במכון וויצמן), 5 יח"ל פסיכולוגיה וממוצע של 92 ( זה חשוב להמשך P: )
    בהתחלה רציתי לשרת בצבא. חשבתי שאם אני יעשה תפקידים מסויימים זה יכול להיות ואללה מועיל באזרחות ( ממר"ם \ עתודה \ גאמא וכו..)- ואני לא מתיימר לשום דבר, אני חושב שיש לי את היכולות לכך, לפחות לעתודה (שדורשת קב"א 52).
    אני לא יודע מה הלך רע ביום של הצו הראשון, אבל כנראה הלך ממש רע- עכשיו שקיבלתי את השאלון העדפות- הרגשתי עלבון שלא הרגשתי בחיים. הציעו לי תפקידים חרא- ואף לא תפקיד אחד שיכול לעזור במשהו (נגיד תכנתן) : מורה בחיל החינוך, חובש ומסייע למשרד הביטחון.
    יש לי פרופיל 45 רפואי, ככה שידעתי שיהיה לי עבודה פקידותית, אבל עבודה שתזלזל ביכולות שלי? . התקשרתי למדור עתודה בבקשה להירשם (אני כבר עושה פסיכומטרי עכשיו)- והם אומרים  שאני "לא מתאים" לעתודה. שלחתי פקס עם המלצות של מורים, תעודה והעבודת גמר למדור האיתור של המודעין- והם שלחו לי "לא מצאנו שאתה מתאים, אנו מאחלים לך שירות נעים במסלולים המוצעים.."
    עכשיו, זה הביא אותי לדילמה.
    אני ממש ממש לא לוקח את ה3 שנים האלה כ"מובן מאליו"- אם אני לא ילך לצבא אני בטוח שאני ישר יתחיל באוניברסיטה..
    אבל כולם אומרים לי שזה דבר שחייבים לעבור.. לא משנה אם תעשה משהו שיעביר את הזמן…
    אבל לי קשה להסכים עם זה, כי אני יכול למצוא שימוש הרבה יותר טוב ל3 שנים האלה.. והדילמה היא- האם בשביל ה'אישור החברתי' הזה כדאי לי לשרוף 3 שנים?
     
    רז.

    #133643 הגב
    Anonymous
    חבר

    ממש לא צריך להיות אכפת לך ממה שאחרים אומרים
    התפקידים שהציעו לך הם לא כאלו גרועים, זה פשוט לא מה שרצית, לא נותנים לכל אחד להיות מורה או חובש. גם אם היית מקבל את גאמא, ממרם או עתודה, זה לא אומר שהיית בטוח עושה משהו חשוב, הרבה פעמים אנשים עוברים הכשרה ארוכה או תואר וממש לא ממצים את היכולת שלהם. לפי דעתי זו הרגשה הרבה יותר גרועה מלהיות תמיד תיכון מצטיין שלא ממצים את היכולות שלו.
    עכשיו אם להיות יותר פרטני, לעתודה בכלל לא הייתי מנסה ללכת לפני שאני סגור לאיזה תחום וגם אז לא הייתי הולך כי זה חרא של דבר. גאמא אתה יכול ללכת רק אם יש לך יחידות לימוד של מחשבים. ממרם אתה צריך רק קבא 54 בשביל ללכת למיונים (נראה לי, אל תתפוס אותי במילה) אבל גם אז אם אין לך ניסיון בתכנות כמעט בטוח שלא הייתי עובר את המיונים
    דבר אחרון, בגלל שאתה מסיים את התעודת בגרות בקיץ הזה, אתה לא תוכל להכנס ללימודים בשנת הלימודים הבאה בסמסטר א', זה אומר שכנראה לא תוכל ללמוד ישר אחרי התיכון באוניברסיטה. אז במקומך הייתי מברר על לעשות שירות לאומי שנה אחת או לעבוד, מה שבא לך, רק תדע את זה

    #133644 הגב
    Anonymous
    חבר

    בסופו של דבר כל הצדדים ישכנעו אותך למה הם הכי צודקים, אבל רק אתה יכול לענות על זה. עדיף שתהיה שלם עם עצמך כדי שלא תצטער מאוחר יותר (בהתאם למה שתבחר) ותנסה להפיל ולהאשים בהכל את מי ששכנע אותך.

    With that being said, אם תשרת, ברגע שתסיים את השירות תראה שזה ששירתת לא מזיז לאף אחד (רק אי שירות מזיז להם).

    בקשר לאישור החברתי, אתה עכשיו בתיכון וחשוב לך מה אומרים החבר'ה כי אתה במסגרת סגורה. ברגע שלא תהיה לך מסגרת, לא יהיה דבר כזה "חבר'ה" אלא אם כמובן אתה תבחר מרצונך להסתובב איתם. במסגרת פתוחה אין דבר כזה "אישור חברתי". המשפחה כמובן זה סיפור אחר. הם לא הולכים לשום מקום ובאמת קשה להתנגד ללחצים שלהם.

    בקשר לפרופיל, הוא לא מבטיח לך שירות פקידותי, אלא רק שלא תהיה קרבי. תומך לחימה במוצב בסוף העולם אתה יכול להיות גם עם הפרופיל הזה (והכרתי אישית לפחות אחד כזה) וגם אם תוציא פטורים בסדיר תוכל לשכוח מהם בעשרות שנות מילואים.

    נ.ב.
    עתודה זה חוזה חד צדדי. אתה מתחייב, הם לא. יש כאלו שאחרי הלימודים פתאום לא מקבלים מה שהבטיחו להם. אני לא אומר שזה הרוב, אבל גם אם זה 0.1% מהאנשים (ונראה לי שיותר) כדאי לזכור את זה לפני שלומדים כמה שנים בשביל ג'וב מסוים.

    #133645 הגב
    Anonymous
    חבר

    למה אי אפשר ללמוד בסמסטר א?  לא ידעתי..
    בכל מקרה אני עובד עכשיו גם על ה SAT, ככה שאם הוא ילך טוב אני יוכל ללמוד בארה"ב במסגרת מלגה.
    אני דווקא יודע מה אני רוצה ללמוד, רפואה מחקרית. ואפשר ללמוד את זה מהכיוון של הביולוגיה (אבל קראתי שהעתודה בביולוגיה עם שיבוצים גרועים מאוד אחר כך), או מהכיוון של הרפואה..
    אז השאיפה הייתה עתודה רפואית, לפני שידעתי שהפסיכוטכני נדפק.
     
    נ.ב (עוד_אחד)
    מה החברים יגידו זה הדבר האחרון שמעניין אותי, גם המשפחה לא מדאיגה אותי כל כך כי הם לא מורעלים במיוחד. מה שמדאיג אותי הם הבעיות שאולי צפויות לי באזרחי.me007haha2007-11-11 15:58:36

    #133652 הגב
    Anonymous
    חבר

    אז קודם כל תעשה הפרדה בין בעיות בקבלת עבודה לבין אישור חברתי טהור.

    #133657 הגב
    Anonymous
    חבר

    אי אפשר ללמוד בסמסטר א' מהסיבה הפשוטה שציוני הבגרות לא יתפרסמו בזמן וככה לא תוכל להתחיל ללמוד בסמסטר א'

    #133684 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote בחר_בחופש:

    אי אפשר ללמוד בסמסטר א' מהסיבה הפשוטה שציוני הבגרות לא יתפרסמו בזמן וככה לא תוכל להתחיל ללמוד בסמסטר א'

     
    יש לך טעות ידידי.
    לא פעם יצא לי לפגוש אנשים שהחלו ללמוד באוניברסיטה מיד אחרי שסיימו את לימודיהם בתיכון. איך הם עשו זאת בכל זאת? הרבה אוניברסיטאות מוכנות לקבל אותך על סמך ציוני המבחן הפסיכומטרי והבטחה להשלים את תעודת הבגרות.

    #133687 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote עוד אחד:

    בסופו של דבר כל הצדדים ישכנעו אותך למה הם הכי צודקים, אבל רק אתה יכול לענות על זה. עדיף שתהיה שלם עם עצמך כדי שלא תצטער מאוחר יותר (בהתאם למה שתבחר) ותנסה להפיל ולהאשים בהכל את מי ששכנע אותך.

    אני יודע, ואני מעוניין להגיע להחלטה הזאת בעצמי.
    אבל זאת החלטה קשה- כי אני לא יודע את כל ההשלכות שלה עכשיו, בגלל זה רציתי פה לברר את כל ההשלכות הצפויות- ואז לגשת ולהחליט..
    אני יכול לצאת על 21 רפואי, יש לי בעיה רפואית שנותנת לי 45, אבל לא מסרתי את כל המידע..
    אבל יש לי כמה שאלות, במידה ואני יצא על 21 , אם מישהו יודע :
    * האם נחסמת לי האפשרות לעבודה בשירות המדינה?
    * לא מובן לי אם אני בראיון עבודה ואומר שלא גייסו אותי בגלל בעיה רפואית (שאפשר להבחין בה.. אבל היא בשום אופן לא מפריעה לתפקוד)- למה שמקום העבודה יפסול אותי על רקע כזה?
     
    תודה!

    #133688 הגב
    Anonymous
    חבר

     
    ההשלכות 21 רפואי ושל 21 נפשי הם אותו הדבר, רשום בתעודת שחרור אותו הדבר על גביהם "שוחרר מסיבות בריאותיות"
    אף אחד מהם לא מונע ממך להתקבל לעבודות ממשלתיות וכו' ובכלל אסור לשאול על הפרופיל שלך, זה מנוגד לחוק
    למה שמקום העבודה יפסול אותך על הרקע זה? כי יכלת לעשות שירות לאומי, כי יכלת להתנדב לצהל ולא התנדבת, יכולים לעבור כל מיני תסריטים בראש של המעסיק, אף אחד לא יכול להגיד לך מה יקרה. אפשר רק להגיד לך שרוב המעסיקים הם אנשים נורמלים שרק רוצים לעשות כסף ולא ממש אכפת להם מהשטויות האלו
     

    #133689 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote Albert:

    quote בחר_בחופש:

    אי אפשר ללמוד בסמסטר א' מהסיבה הפשוטה שציוני הבגרות לא יתפרסמו בזמן וככה לא תוכל להתחיל ללמוד בסמסטר א'

     
    יש לך טעות ידידי.
    לא פעם יצא לי לפגוש אנשים שהחלו ללמוד באוניברסיטה מיד אחרי שסיימו את לימודיהם בתיכון. איך הם עשו זאת בכל זאת? הרבה אוניברסיטאות מוכנות לקבל אותך על סמך ציוני המבחן הפסיכומטרי והבטחה להשלים את תעודת הבגרות.

    אולי במכללות, בפקולטות עם ביקוש בינוני ומעלה זה לא היה קורה

    #133695 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote :

    יש לי בעיה רפואית…אבל לא מסרתי את כל המידע

    אתה סתם מנסה להתגרות בגורל? מה אם תתגייס ותצטרך לעשות דברים פיזיים שאתה באמת לא יכול? תסרב ותלך לכלא? או אולי תקבל אישור לא לעשות דברים מסוימים, אבל עדיין תצטרך איכשהו להסתדר עם האנשים שעליהם יפול כל הנטל? אתה בכלל נראה לי בונה יותר מדי על זה שבטוח תקבל עבודה פקידותית ותעביר בסבבה 3 שנים גם אם משעממות. אלא אם יש מישהו שדואג לך, שום דבר לא מובטח. אתה תהיה רכוש של הצבא, לא עובד הסתדרות. אפילו אם בסדיר איכשהו תסתדר במשרד, בעשרות שנות מילואים באמת הכל פתוח. שם אין פטורים ופרופילים (חוץ מלחימה ממשית או לא).

    אם המידע המוסתר יוציא אותך מהצבא בלי שאפילו יזמת את זה, מקסימום באמת תעשה התנדבות/שירות לאומי ותוריד מהגב שלך גם את המעסיקים הפשיסטים. עם זאת, נכון שאסור לבקש פרופיל אבל מותר לשאול סתם בכלליות למה לא שירתת, ואז כן תצטרך איזשהו הסבר מינימלי, אפילו אם תסמן שעשית התנדבות/שירות לאומי. עם להוריד פרופיל בכוונה נניח שיש בעייתיות מסוימת, אבל להסתיר מידע כדי לא להשתחרר זה כבר מוגזם (ובטח גם מהווה עבירה צבאית).עוד אחד2007-11-12 13:41:27

    #133696 הגב
    Anonymous
    חבר

    בקיצור, תלך לעשות שירות לאומי כי במילא לפי דעתי לא יקבלו אותך בלי תעודת בגרות לתחום שאתה מעוניין ללמוד (אבל אולי כדאי שתברר). תסיים את השנת שירות ותתחיל ללמוד את מה שאתה רוצה.
    אף אחד לא יכול להבטיח לך ששירות לאומי יספיק, יכול להיות שמדובר באידיוט שמסכים לקחת רק חיילים שעשו 3 שנות שירות עם פרופיל קרבי כי כל השאר הם סתם "נמושות", אבל לא הייתי מצפה מאידיוט כזה להיות מנהל של חברת פיתוח תרופות. מקסימום מנהל של מוסך

    #133928 הגב
    Anonymous
    חבר

    לגבי האוניברסיטה, בוודאות אפשר להתקבל לכל הפקולטות באונ' שאני מכיר (ת"א וי-ם) גם לסמסטר א' אחרי שמסיימים בגרויות, אם יש את הציונים המתאימים.
    (צריך לעבור את הפסיכומטרי לפני, ואז נרשמים כרגיל ומבקשים להרשם "על תנאי", ואם יש לך ציון פסיכו' נורמלי אז אין בעיה, ואז עוברים את הבגרות ומתקבלים "מן המניין" וזהו, בהצלחה). אם זה לא היה אפשרי אז לא היו לומדים כל כך הרבה ערבים ישר אחרי י"ב.
     

    #133930 הגב
    Anonymous
    חבר

    צר לי, אבל אוניברסיטת תל אביב וירושלים זה בדיוק האוניברסיטאות שבהם אני רוצה ללמוד שנה הבאה ואם הייתי יודע שיש לי אפשרות לשפר בגרויות בקיץ בשביל להתקבל  לאוניברסיטת תל אביב, במקום לדחוס את כל הבגרויות לבגרות חורף, זה מה שהייתי עושה. אבל לצערי אחרי בירורים עם אוניברסיטת תל אביב זה לא אפשרי
    באמת שהייתי שמח לגלות שאני טועה אבל מה לעשות…
    http://www.geva.co.il/geva/article.asp?articleid=307&cat id=493בחר_בחופש2007-11-23 14:20:9

    #134696 הגב
    Anonymous
    חבר

    עדכון (עצוב משהו)
     
    הגשתי ללשכת הגיוס את כל המסמכים הרפואיים שביידי והיא לא הסכימה להוריד את הפרופיל..
    נשארתי עם אותו פרופיל. אני כבר לא יודע מה לעשות, זה הרגשה די רעה-
    אין לי מושג מה הלאה, וככל שעובר הזמן אני מרגיש יותר לחץ מהחוק שדוחק אותי לאן אני לא רוצה להגיע.me007haha2007-12-12 19:8:11

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 16 סה״כ)
מענה ל־אז.. מה עושים עם הצבא?
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו