עזרה דחוף לפני גיוס

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #102131 הגב
    Anonymous
    חבר

    אזהרה, חפירה לא מאורגנת.
    אז ככה.. אני שונא את הצבא, אני חושב זאת מערכת אטומה ושאין מקום לגיוס חובה במדינה דמוקרטית. אני חושב שהאטימות של צהל מתבטאת  בין השאר ביחס שלהם למלשבים שמבחינתם כל אחד שהגיע לגיל 18 צריך להתגייס, כמובן, הם לא בודקים כל אחד ואחד.
    ומנסים להתאים לו שירות שמתאים לו לפי צרכיו האישיים כמו שצריך להיות ולכן אני מתעב את  ההתנהלות של המערכת הזאת שלדעתי פוגעת בזכויות האזרח שלי.
    יש לי בעיה רצינית של ביטחון עצמי.. שתתעצם פי 100 ברגע שאני יצטרך להוריד את השיער בשביל צהל, ניסיתי לדחות את הגיוס על מנת להשלים עם זה יותר או משהו כזה.. על כל מקרה.. על כל מקרה כרגע .. אני לא מוכן להוריד את השיער.. אני לא מוכן להסתפר נקודה..
    אבל יש לי עוד בעיה.. יש לי אח שלא עשה צבא… ולכן בגלל הדיעות של רוב עם ישראל לגבי משתמטים (כולל הוריי שאני במילא לא מדבר איתם) לא נעים לי להשתמט עוד לפני שהתחלתי.. ולכן הגעתי למצב בו אני דחוק לפינה וכל המחשבות שלי לפני הגיוס הם.. לאן אני יתגייס.. איפה יהיה לי הכי קל.. ומאיפה יהיה לי גם הכי קל לצאת ולתרץ את זה בדרך זו או אחרת.. לדוגמא חשבתי לעשות אבטחת מתקנים למספר חודשים ולצאת בטענה שאני משתגע או משהו כזה… בקיטצור אני לא יודע מה לעשות.. בעיקרון  כתבתי הודעה בכל מיני פורומים של תמיכה נפשית.. כי אני באמת במצוקה .. אבל כאן השאלה העיקרית שלי היא.. אני חושב.. מה אני יכול לעשות מול המערכת האטומה הזאת.. מה יקרה לי אם אני יסרב בתוקף להסתפר?
     

    #133186 הגב
    Anonymous
    חבר

    שלום dyermaker, ברוך הבא לפורום.
    לרוב ההודעה שלך אין לי תשובה. נשמע כאילו אתה במקום מאוד בעייתי כרגע, וכל מה שאני יכולה לומר לך זה שאני מקווה שתהיה שלם עם כל החלטה שתקבל. מאיפה אתה בארץ? המלצה אחת שיש לי עבורך היא להצטרף לקבוצת נוער של פרופיל חדש. אחת המטרות הראשונות של הקבוצות היא לספק לבני נוער מקום בטוח לומר בו דברים שלא תמיד אפשר לומר בבית או מול חברים, להתבטא ולחלוק מחשבות עם אחרים, לפתח רעיונות ולחשוב באופן עצמאי ולא כמו שהמורים או ההורים רוצים שתחשוב – ולעשות את כל זה בסביבה תומכת. אם אתה רוצה לשקול את הנושא אבל לא נוח לך לפרסם פה פרטים אישיים, אתה מוזמן לכתוב אליי הודעה אישית דרך הפורום או במייל oshgili [at] gmail
    בקשר לשאלות הקונקרטיות – רוב הסיכויים הם שלא יתנו לך להתגייס מבלי להסתפר. אני מניחה שאפשרי לקבל הקלות אם עושים חיים מספיק קשים לקצינת ת"ש או קב"ן, אבל באמת לא יודעת איך זה עובד. אני מבינה בעיקר באיך משתחררים מצה"ל.
    לידיעתך, ניתן להשתחרר בכל שלב של השירות. עם זאת, זה לרוב נהיה יותר קשה לאחר הגיוס (משלל סיבות). כל מי שמאמין שיהיה לו קשה נפשית להתמודד עם הצבא לא צריך להתגייס בשום פנים ואופן. פעמים רבות מידי אומרים "אתגייס ומקסימום אם יהיה לי קשה אשתחרר", אבל הלחץ מהמשפחה גובר, החברים ביחידה מפעילים הרבה לחץ חברתי, בסופו של דבר מספר מקרי ההתאבדות בצה"ל בשנה גבוה ממספר מקרי המוות בקרב או בתאונות נשק.
    אם אתה מעוניין לשמוע על דרכים קונקרטיות לשחרור מצה"ל אשמח לפרט בפניך (יועיל גם אם תיתן קצת פרטים אישיים, למשל גילך או האם יש לך תאריך גיוס וכו'). עד אז, אתה מוזמן פשוט לחפור כמה שאתה צריך (:
    אשרה.

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
מענה ל־עזרה דחוף לפני גיוס
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו