ראיונות עבודה – מה מותר ומה אסור לשאול?

פורום פרופיל חדש פורומים בין מיליטריזם לפמיניזם ראיונות עבודה – מה מותר ומה אסור לשאול?

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #101120 הגב
    Anonymous
    חבר

    שלום, אני בן 26, סיימתי תואר בהנדסה וכרגע אני מחפש עבודה בתחום ההייטק.שירתתי בצבא 6 חודשים שלאחריהם שוחררתי עקב פרופיל 21 נפשי.ברוב  החברות בהן התראיינתי (במיוחד בחברות גדולות מאוד) נתבקשתי למלא שאלון סטנדרטי לפני הראיון הראשון. בשאלונים הללו עלי לציין את הפרטים הבאים לגבי שירותי הצבאי: תאריך גיוס, תאריך שחרור, תפקיד, חיל, דרגת שחרור, מספר אישי (!), סטטוס במילואים.(לא בכל חברה הופיעו כל השדות הנ"ל. לפעמים רק חלקם).מה שהכי מקומם אותי היא הדרישה למספר אישי (את השדה הזה אני תמיד משאיר ריק) שהרי איזו סיבה יכולה להיות לשאלה הזו? הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא כדי לברר פרטים על שירותי הצבאי ועל הפרופיל שלי.כמו כן בכל הראיונות שבהם הייתי עד כה (בערך 8 עד כה, כולם בחברות הייטק גדולות) שאלו אותי הרבה שאלות על השירות הצבאי. אני תמיד משקר ואומר שעשיתי שירות מלא כפקיד וזה גם מה שאני ממלא בשאלון (באמת הייתי פקיד במשך השירות הלא מלא שלי), ואז הם בד"כ שואלים למה לא עשיתי משהו יותר מאתגר, שזו בעצם מין שאלה עקיפה על פרופיל.אז רציתי לשאול האם שאלון העבודה הנ"ל חוקי? האם מותר לשאול אותי על דרגתי? האם מותר לשאול אותי מהו מספרי האישי?

    #128115 הגב
    Anonymous
    חבר

    אני מניח שמותר לשאול באותה מידה שמותר לשאול מה דעתך על ביורן בורג. אולי קצת יותר כי בהחלט אפשר לטעון שלשירות הצבאי יש רלוונטיות מבחינת נסיון בעבודה ומבחינת זה שזאת מסגרת עבודה. מה שאסור לשאול זה שאלות שמטרתם לסנן על בסיס קריטריונים מפלים כמו פרופיל רפואי. כמו שכבר ראית, אתה לא חייב למסור את המידע הזה, בטח לא בטופס קדם ראיון. אני באמת לא מבין לשם מה הם מבקשים את המספר האישי. אחרי שמתקבלים, אם אתה במילואים הם זקוקים לו לצרכי הסדרת קבלת המשכורת מהצבא, אז בהרבה מקומות בטופס פרטים אישיים אחרי שהתקבלת יש גם את השאלות על זה, אבל לפני ממש לא ברור לי. בכל מקרה לברר פרטים כאלה עליך לפני כן זה כנגד החוק. אלא אם כן מדובר במשרד עם סיווג ואז אולי זאת הסיבה שהם צריכים מספר אישי, אבל גם אז תעודת זהות אמור להספיק. אני נוטה לחשוב שזה סתם חוסר תשומת לב, מין סטנדרטיזציה ששואלים דברים בלי לשים לב אם צריך אותם או לא.

    #128183 הגב
    Anonymous
    חבר

    למה אתה פוחד להגיד את האמת תגיד ששירתת חצי שנה ושוחררת מטעמי בריאות או אתה יכול לפברק בעיות כלכליות שהיו לך באותה תקופה ולכן העדיפו לשחרר אותך.
    מניסיון של חברים שלי שהם מתעסקים בהנדסת תוכנה התקבלו לחברות היי טק בזרועות פתוחות דווקא בגלל הפטור למילואים שיש להם לאור מלחמת לבנון השנייה. אל תנסה להתעסק בהם תתעסק בעצמך במקום לשאול פור גאד סייק למה הם מבקשים מספר אישי דרגות ועבר צבאי תנסה לחשוב על עצמך ועל ההתנהגות ותוכן התשובות שלך בזמן הריאיון. בריאיון עבודה אתה חייב להגיד לא מה שאתה חושב(זו לא שיחה של יום כיפור על פילוסופיית החיים) אלא מה שאתה חושב שהם רוצים לשמוע.
    טיפ אחרון לא משנה מה תהיה תשובתך העיקר שהיא נאמרת בבטחון עצמי רב ובנחישות תבוא נחוש לקבל את העבודה ותראה להם שיש להם פה עסק עם אדם רציני ומשכיל.
    בהצלחה. 

    #128184 הגב
    Anonymous
    חבר

    לא משנה אם זה חוקי או לא, כל חברה תשאל מה שבא לה ואם לא בעזרת שאלון אז המראיין ישאלה בשאלה כאילו לידע אישי שמעניין אותו לדעת איפה שירתת, אם שירות צבאי חשוב למקום העבודה אז לא משנה כמה זה לא חוקי, הם עדיין יכולים למצוא 10 אלף סיבות אחרות כדי לדחות אותך מבלי להגיד שהסיבה האמיתית היא שלא שירתת 

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
מענה ל־ראיונות עבודה – מה מותר ומה אסור לשאול?
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו